29 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان عشایر آذربایجان غربی اختصاص یافت

ارومیه (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان‌غربی خبر داد ۲۹ میلیارد ریال اعتبار ویژه آموزشی در قالب سرانه برای دانش آموزان عشایر استان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
29 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان عشایر آذربایجان غربی اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، نسرین پاکدوست با اشاره به اینکه این اعتبار ویژه بوده است، افزود: سرانه دانش آموزی تخصیص یافته به حساب مدارس عشایری واریز شد.

وی با بیان اینکه ماده ۱۴ اساسنامه مدارس عشایری با هدف تحقق عدالت آموزشی و بسترسازی متوازن برای مناطق عشایری است، گفت: اختصاص اعتبار ویژه به منظور توسعه عدالت آموزشی، افزایش انگیزه معلمان، پوشش خدمات آموزشی و بهره مندی جمعیت دانش آموزان عشایری انجام شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: این استان با بیش از ۳۵ هزار دانش آموز و ۷۰۰ مدرسه و یک‌هزار و ۸۳۰ کلاس بیشترین آمار دانش آموزان عشایری کشوری را داراست که البته مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

پاکدوست اظهار کرد: تلاش می شود با کمک خیّران و تخصیص اعتبارهای مورد نیاز، مدارس مناطق عشایری به این امکانات اولیه تجهیز شود.

سال ۱۳۹۳ اساسنامه مدارس عشایری با امضای رئیس جمهوری تصویب شد و طبق ماده ۱۴ این اساسنامه با هدف تحقق توسعه عدالت آموزشی و بسترسازی متوازن هر سال باید ردیف مستقلی در لایحه قانون بودجه به این موضوع اختصاص یابد که تا کنون چنین اقدامی انجام نشده بود و تخصیص این میزان اعتبار نویدی برای برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار