درخشش دانش آموزان عشایری آذربایجان غربی در کنکور سراسری

ارومیه (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی اعلام کرد موفقیت دانش آموزان عشایری در کنکور سراسری مدیون زحمات همکاران و معلمین گرامی در مناطق عشایری است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان عشایری آذربایجان غربی در کنکور سراسری

«نسرین پاکدوست» در گفت و گو با خبرنگار استودیو الفبا آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی 33 هزارو 730 دانش آموز عشایر در استان دارد که در 642 مدرسه با 3206 معلم مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد دو هزار و 110 دانش آموز عشایری در مقطع دوم متوسطه است که 584 نفر آنان در کنکور سراسری امسال شرکت کرده اند که به تفکیک 372 شرکت کننده پسر با قبولی 53 نفر و 212 شرکت کننده دختر با قبولی 22 نفر هستند.

وی گفت: مجموعاً 78 نفرموفق به قبولی در دانشگاههای استان شدند که از این تعداد 13 نفر دردانشگاه فرهنگیان و 69 نفر دانشگاه سراسری و 9 نفر در دانشگاه آزاد پذیرش شدند.

این مقام مسئول افزود: ازجمله رشته هایی که دانش آموزان عشایری موفق به کسب رتبه برتر در آنها شدند می توان به رشته های دبیری و آموزش ابتدایی، اقتصاد، مهندس ژنتیک، علوم تربیتی، جغرافیا، جامعه شناسی، زیست شناسی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، تجهیزات پزشکی، نرم افزار کامپیوتر، معماری، الکترونیک عمومی، مهندسی قارچ، مهندسی بهداشت محیط و مهندسی شیمی اشاره کرد.

پاکدوست افزود: با توجه به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس امکان استفاده از فضای مجازی به دلیل عدم پوشش اینترنت در روستاهای عشایری برای دانش آموزان و خانواده ها امکان پذیر نبود، بنابراین با تشکیل کارگروه ها و همکاری راهبران آموزشی، معلمان و مدیر آموزگاران مناطق عشایری در زمینه تهیه و تدوین بسته آموزشی و تولید محتوای آموزشی عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان جبران شده و نتیجه این جهاد آموزشی و سخت کوشی همکاران فرهنگی عزیز در این مناطق محروم، درخشش بی نظیر دانش اموزان در عرصه های علمی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان گفت: کیفیت بخشی به آموزش که از اهداف پیگیری شده در سند تحول بنیادین است، گامی مهم و اساسی در موفقیت دانش آموزان عشایری استان در کنکور سراسری سال 1399 به شمار می رود.

وی با قدردانی از همه معلمان و کارشناسان و راهبران آموزشی عشایری و اولیا در راستای تداوم فعالیت های مستمر آموزشی و تربیتی بیان کرد: تلاش در جهت منسجم نمودن فعالیت ها و برنامه های آموزشی در جریان آموزش یک اصل اساسی است که باعث افتخارآفرینی فرزندان و آبادانی و پیشرفت این مرز و بوم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار