حرکت دنیا به سمت برگزاری نمایشگاههای مجازی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه جهان به سمت برگزاری نمایشگاه‌های مجازی حرکت کرده است، گفت:‌ برگزاری این نمایشگاه‌ها در آینده هم ادامه خواهد داشت و کنترل کرونا نیز باعث نخواهد شد که دریچه بازشده به روی فناوری‌های نوین در این زمینه بسته شود و اکنون نیز اپلیکیشن‌های مختلفی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مجازی وارد عرصه شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حرکت دنیا به سمت برگزاری نمایشگاههای مجازی

به گزارش روابط عمومی اولین نمایشگاه مجازی ایران، جمشید نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران درباره برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران که قرار است پنجم تا بیستم اسفند برگزار شود، اظهار داشت:‌ نمایشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه کسب و کارها برعهده دارند و بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌ها، اطلاعات مناسبی از شرکت‌ها و امکانات آنها به دست می‌‌آورند؛ اما در حال حاضر به دلیل شرایطی که کرونا بر دنیا و به تبع آن ایران، حاکم کرده است، مناسب‌تر آن است که از نمایشگاه‌های مجازی استفاده شود.

وی افزود: دنیا در حال حرکت به سمت و سویی است که فناوری‌های نوین جای خود را در اقتصادها به درستی باز کنند و بر این اساس، به نظر می‌رسد حتی در صورت از بین رفتن خطرات کرونا، نمایشگاه‌های مجازی باز هم نقش خود را در اقتصادها ایفا خواهند کرد؛ به این دلیل که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی هزینه کمتری برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان داشته و همچنین در مدت زمانی بیشتری، قابل برگزاری هستند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر نمایشگاه مجازی ایران عنوان کرد:‌ به نظر می‌رسد در آینده، توجه کمتری به برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی خواهد شد؛ به همین دلیل باید الزامات و زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست در کشور فراهم شود.

وی با مقایسه شرایط اقتصادی کسب و کارها پیش و پس از کرونا و راهکارهای تاب آوری کسب و کارها و کسب سهم از بازار اظهار داشت: باید تحلیل درستی از وضعیت موجود داشته باشیم؛ به همین دلیل در صورت بودن کرونا و چه دردوران پس از آن، باید راههای تطبیق اقتصادها با وضع موجود را بررسی کرد.

نفر عنوان کرد: قرار نیست اقتصاد دنیا با یک موضوع بهداشتی فلج شود و اگرچه هر تهدیدی می‌تواند شرایط اقتصادی را با نوسان‌هایی همراه کند، اما باید تحلیل درستی از اوضاع وجود داشته باشد و به تبع آن، اقتصادها، خود را با شرایط موجود تطبیق دهند. به طور مثال پس از شیوع کرونا تمامی کشورها مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند؛ اما کشورها پس از آن به این نتیجه رسیدند که مرزها باید باز شوند؛ اگرچه کنترل‌های خاصی در مرزها اعمال می‌شود.

وی ادامه داد:‌ اگر این موضوع به درستی تحلیل شده و راهکارهای آن نیز زودتر توسط کشورها اجرا می‌شد، لطمات کمتری به اقتصاد جهانی وارد می‌شد؛ بنابراین مدیریت هر بحرانی چه در سطح منطقه‌ای و چه بین‌المللی به نوع برخورد مناسب با آن بحران و تحلیل درست آن وابسته است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:‌ تمامی ابزارهای لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و تطبیق اقتصاد با وضع موجود وجود دارد و تنها نیاز به آن وجود دارد که راهکارهای مناسب و تحلیل شرایط به درستی انجام شود.

نفر خاطرنشان کرد:‌ اغلب کسب و کارها اکنون به سمت خدمات اینترنتی و بازاریابی نوین حرکت کرده است. به تدریج تنوع مناسبی هم در نوع خدماتی که با شیوه‌های جدید بازاریابی و ارایه خدمات درحال انجام است به وجود می‌آید که رفاه بیشتر مشتریان را نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد:‌ برخی از تولیدکنندگان کلیپی از نحوه تولید محصولات تولیدی خود را در سایت شرکت‌ها یا کارخانجات ارایه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا با استفاده از فناروی‌های نوین به مصرف‌کننده و بازار، دید مناسبی از محصولاتی که تولید و عرضه می‌شوند، ارایه دهند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:‌ تعریف مدیر شخصی است که تصمیم می‌گیرد و این تصمیم بر اساس شرایط گرفته می‌شود؛ بنابراین اگر تصمیم از پشتوانه مناسب و تحلیل درست برخوردار باشد، به طور قطع منجر به بهبود شرایط برای آن بنگاه اقتصادی می‌شود. البته برخی از راه‌حل‌ها نتایج ۱۰۰ درصدی و برخی سهم‌های کمتر دارند.

نفر خاطرنشان کرد:‌ برخی بخش‌های اقتصادی زیان زیادی از کرونا دیده‌اند به طور مثال صنعت گردشگری آسیب بیشتری از این بحث دیده است اما اگر تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و محیطهای گردشگری نیز بهداشتی شود، این صنعت نیز می‌تواند به تدریج به روال عادی برگردد.

وی تصریح کرد:‌ خدمات و کالاها به نسبت‌های مساوی از کرونا زیان ندیده‌اند اما به طور قطع هر فعالیت اقتصادی راهکاری برای خروج از وضع کنونی و کسب بخشی از بازار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد‌:‌ نمایشگاه مجازی ظرفیت بسیار زیادی برای معرفی فرصت‌های این حوزه دارد و باید به نحو درستی از آن استفاده شود. بسیاری از محصولاتی که در کشور تولید می‌شود بازاریابی مناسب ندارد و متقاضیان آن نیز به درستی نمی‌دانند که باید این نیازها را از کجا تامین کنند بنابراین نمایشگاه مجازی فرصتی برای تولیدات بخش‌های مختلف اقتصادی خواهد بود و بزرگترین هدف نمایشگاه‌ها نشان دادن ظرفیت‌ها به مشتری است و این امیدواری وجود دارد که تجربه اول ، تجربه مناسبی باشد.

نفر خاطرنشان کرد:‌ برگزاری این نمایشگاه‌ها در آینده هم ادامه خواهد داشت و کنترل کرونا نیز باعث نخواهد شد که دریچه بازشده به روی فناوری‌های نوین در این زمینه بسته شود و اکنون نیز اپلیکیشن‌های مختلفی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مجازی وارد عرصه شده است.

وی تصریح کرد:‌ حتی نمایشگاه‌های ثابتی در سال وجود دارد که تولیدکننده یا فعال اقتصادی می‌تواند استند خود را در طول برگزاری نمایشگاه داشته باشد و به معرفی تولیدات و راههای دسترسی خود بپردازد؛ دنیای آتی برگزاری نمایشگاه‌های مجازی را در کنار نمایشگا‌های فیزیکی خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه کشورهایی مانند آلمان که مهد صنعت نمایشگاهی در جهان هستند، نیز چاره‌ای نخواهند داشت جز اینکه با توجه به این شرایط از نمایشگاه‌های مجازی گسترده استفاده کنند، افزود: وقتی کرونا شایع شد آلمان کمترین آسیب را دید اما در موج دوم کرونا شاگرد اول کرونا دراروپا شدند بنابراین هم کشور آلمان و هم سایر کشورها چاره‌ای ندارند جز اینکه در این مسیر حرکت کنند و اگر نتوانیم خود را با جریانات جهانی همراه کنیم آسیب زیادی خواهیم دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار