فرصت بی‌نظیر برگزاری نمایشگاه مجازی برای فعالان اقتصادی

تهران (پانا) - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت اگر قرار باشد بحث نمایشگاه‌های حضوری با ممنوعیت‌های کنونی مواجه باشد باید استقبال بیشتری از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فرصت بی‌نظیر برگزاری نمایشگاه مجازی برای فعالان اقتصادی

به گزارش ستاد خبری اولین نمایشگاه مجازی ایران، مهراد عباد، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: جایگاه نمایشگاه‌های و تخصصی که در سطح کشور برگزار می‌شود در توسعه کسب و کارها نقش مهمی دارد اما نمایشگاه‌های در سطح پایین نیز کم‌تعداد نبوده‌اند و به غیر از نمایشگاه‌های که در تهران و غالبا با جنبه بین‌المللی برگزار شده‌اند برخی نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه‌های استان‌های دیگر با دستاورد مناسب همراه نبوده‌اند.

وی با ذکر مثالی در این زمینه به برگزاری نمایشگاه نفت عسلویه اشاره کرد و افزود: در بازدید از این نمایشگاه، شرکت‌هایی حضور داشتند که بیشتر فروشنده هستند و جنبه توسعه کسب و کار و بازاریابی در آنها ضعیف است.

عباد اظهار داشت:‌ بسیاری از نمایشگاه‌ها در یک سال گذشته برگزار نشده‌اند و اگرچه صحبت از برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها از جمله نفت و گاز در بهمن مطرح است اما با وجود برگزاری فیزیکی نمایشگاه‌ها چاره‌‌ای جز برگزاری نمایشگاه‌های مجازی به دلیل محدودیت‌ها وجود ندارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:‌ برگزاری فیزیکی نمایشگاه‌ها در وضع کنونی بیماری کرونا اقدام درستی به نظر نمی‌رسد و باید تلاش شود تا از ظرفیت‌های نمایشگاه‌های مجازی به درستی استفاده شود.

عباد تصریح کرد:‌ بسترهای برگزاری نمایشگاه مجازی در کشور باید فراهم باشد در پاره‌ای موارد به دلیل سرعت اینترنت و سایر مشکلات برگزاری آن با دشواری‌هایی همراه بوده است و آنچه بهره‌برداری فعالان را از نمایشگاه‌ مجازی افزایش می‌دهد، برگزاری آن در بستر و چارچوبی قوی است تا برای فعالان اقتصادی موثر باشد.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که در کنار برگزاری نمایشگاه‌های مجازی، سمینارهایی نیز برگزار شود و امکان بازدید از غرفه‌های مجازی در حین سخنرانی سخنرانان کنفرانس وجود داشته باشد.

عباد خاطرنشان کرد:‌ اگر قرار باشد بحث نمایشگاه‌های حضوری با ممنوعیت‌های کنونی مواجه باشد باید استقبال بیشتری از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی صورت گیرد. تنها در شرایط عادی که مشکل و ممنوعیت برگزاری نمایشگاه فیزیکی وجود ندارد به دلیل امتیازاتی که گفت وگوهای رودرو و ملموس عرضه‌کنندگان و متقاضیان کالا و خدمات دارد باید از شیوه حضوری استفاده کرد.

وی بیان کرد:‌ نمایشگاه تنها محل یافتن مشتری جدید نیست و محلی برای اعلام حضور در آن صنف است. در نمایشگاه نفت و گاز به طور معمول مشتری و تولیدکننده یکدیگر را می‌شناسند و حضور در نمایشگاه به معنای اعلام آمادکی دوباره و ادامه روند تولید در آن بنگاه اقتصادی است.

عباد درباه نمایشگاه «نمایشگاه مجازی» اظهار کرد:‌ برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تاثیرات مناسبی به همراه داشته باشد. البته برگزاری بسیاری از نمایشگاهها اکنون توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌هاو سازمان توسعه تجارت صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار