معاون‌ پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

امر پرورش و تربیت، باید گفتمان اول در آموزش و پرورش باشد

مشهد(پانا)- معاون‌پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ای که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان برگزار شد ضرورتهای مهم حوزه پرورشی و تربیتی راتشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
امر پرورش و تربیت، باید گفتمان اول در آموزش و پرورش باشد

حسین شادکام در جلسه ای که از طریق ویدئو کنفرانس و شبکه شاد با معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی،شهرستانها و مناطق استان برگزار شد با بیان اینکه برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین بایستی باور به اهمیت ساحت پرورشی و تربیتی ارتقا یابد گفت : تقویت این ساحت همت همه مسئولین و کسانی که در نظام تعلیم و تربیت موثر و تصمیم گیر هستند را می‌طلبد و همه خدمتگزاران از ستاد تا صف باید تلاش کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به فعالیتهای حوزه پرورشی اظهار کرد: گزارش نویسی در این حوزه نباید به صورت عادت و یک اقدام روزانه در آید بلکه باید بستری باشد برای رسیدن به اهداف پرورشی همانگونه که اساس مسابقات جشنواره ها و سمینارهای این حوزه بر این بنا گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت پرورشی، تربیت است، افزود: اهتمام ویژه طرح های خلاقانه و موثر باید در دستور کار قرار گیرد زیرا کارهای خلاقانه منجر به تغییر نگرش، تغییر رفتار و نهایتا موجب تثبیت هنجارهای خوب و مثبت خواهد شد.
شادکام ادامه داد: ویژگی فعالیت های پرورشی جغرافی محور بودن و بومی محور بودن آن است که باید بر اساس اقتضائات هر منطقه عمل کرد و از این ظرفیت های موجود بومی استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا از طریق فضای مجازی مسائل آموزشی و پرورشی دنبال می شود بایستی از ظرفیت‌های تلطیف کننده و تسهیل گر هر منطقه و جغرافیای آن استفاده شود، همانطور که در شهر مشهد مقدس وجود حرم مطهر رضوی یکی از جاذبه های معنوی است که دانش آموزان به سمت آن گرایش دارند.
دراین جلسه روسای ادارات داخلی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی نیز اهداف و چالش های ادارات خود را تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار