در پیام مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت هفته شوراها عنوان شد؛

 تقویت مشارکت‌های مردمی از طریق شوراهای آموزش وپرورش ممکن است

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شوراهای آموزش وپرورش نقش مؤثری در توسعه پایدار تعلیم و تربیت کشور دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
 تقویت مشارکت‌های مردمی از طریق شوراهای آموزش وپرورش ممکن است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به این که آموزش و پرورش یکی از بزرگترین جوامع انسانی است که دایره ارتباطی آن کل افراد جامعه را در بر می گیرد، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای اداره و پیشرفت، بی نیاز از امر مشورت و مشارکت نیست، به همین علت با وجود سابقه مشورت و شورا از زمان خلقت انسان با پیشرفت و تمدن بشری این امر نیز مسیر تحولات را پیموده و سال هاست که در ایران این جایگاه در آموزش و پرورش مورد توجه بوده است و به صورت یک قانون مدون وجامع به تصویب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: از اهداف جزئی این شورا می توان به همکاری اکثر نهاد ها و نقش آن ها در مسیر رشد اشاره کرد که با شرکت در جلسات ماهانه شورا و همچنین با تصویب و اجرای مصوبات و همکاری هایی که در این زمینه با مشارکت نخبگان جامعه به عمل می آید، موجبات رشد و بالندکی مضاعف را در پی خواهد داشت.

صیدلو اهداف این شورا را بر اساس آنچه در قوانین آمده است تحقق مشارکت مردم ، نظارت آن¬ها در امر آموزش و پرورش ، بهره گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تاسیس ، توسعه وتجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و ایجاد تسهیل در فعالیت های اجرائی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: مهم ترین هدفی که در طراحی نظام شوراها در آموزش وپرورش وجود دارد ،مساله ی جلب و تقویت مشارکت¬های مردمی وتامین منابع مالی جدید ورفع تنگناهای موجود در نظام مدیریت متمرکز است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بیان کرد: شوراهای آموزش وپرورش می توانند امکانات مختلف کشور را در جهت رفع تنگناهای نظام آموزشی کشور بسیج کنند و به این ترتیب نقش مؤثر خود را در عرصه فعالیتهای آموزشی وتوسعه ی پایدار تعلیم و تربیت کشور آشکار کنند.

وی گفت: شوراها برای انجام وظایف خود بیش از هر چیز به همدلی و همیاری دستگاههایی نیازمندند که در قانون شوراها برای آنها وظایفی تعیین شده است. از این رو تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بیشترین اثرات را در تحولات و دگرگونی های آموزش و پرورش به دنبال خواهد داشت.و روند منطقی مشارکت عمومی در امر تعلیم وتربیت کشور و و توسعه ی پایدار را بعنوان یک نهاد ملی توسعه و قوت خواهد داد.

صیدلو در پایان گفت: امید است شوراهای آموزش و پرورش در سطوح مختلف با همکاری اولیای دانش آموزان و مدرسه به همفکری و استفاده از کلیه امکانات و منابع بتوانند گام¬های مؤثری در توسعه ی پایدار و پیشرفت برنامه های آموزشی و پرورشی کشور بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار