دانش آموزان چهارمحال و بختیاری، بهترین کوچ را در کشور داشته اند

شهرکرد(پانا) -71 درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در محدوده وزن طبیعی در پروژه کوچ هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان چهارمحال و بختیاری، بهترین کوچ را در کشور داشته اند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی آموزش ‌و‌ پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش استان گفت: رواج زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی، پیروی از عادات نامناسب تغذیه ای، کمبود فعالیت بدنی و به خصوص شیوع ویروس کرونا که منجر به سکون بیشتر دانش آموزان و تعطیل شدن مدارس و اماکن ورزشی شده است، تأثیر بسزایی در رشد درصد اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان داشته است. که این خود نشانگر اهمیت بیشتر اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) است.

خدایار قاسم‌پور ادامه داد: لاغری دانش آموزان می تواند منشأ بیماری، عدم آشنایی دانش آموزان با اصول مناسب تغذیه، اختلال در غذا خوردن یا داشتن سوء تغذیه و فعالیت بدنی بیش از حد باشد که منجر به عدم وجود تعادل بین کالری دریافتی و کالری مصرفی شده است.

وی گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های مناسب، پیگیری و اقدامات به موقع در طی سالهای اخیر و همچنین تاکید بر اهمیت ساعت درس تربیت بدنی و فعالیت های جسمانی برای دانش آموزان، امروز و در ارزیابی اولیه پروژه ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) شاهد آن هستیم که استان چهارمحال و بختیاری با 71/2 درصد بیشترین تعداد دانش آموز در دامنه وزن طبیعی را دارا است.

قاسم‌پور گفت: برای دانش آموزان در محدوده اضافه وزن و چاقی نیز در مرحله مداخله هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار