877 کارشناس بر اجرای فرایند آموزش در مدارس سیستان و بلوچستان نظارت می‌کنند

زاهدان (پانا) - رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت 877 نفر از کارشناسان سطح استان به عنوان کارشناسان معین نظارتی برای تمامی ادارات و مدارس سیستان و بلوچستان انتخاب شده‌اند و بر فرایند آموزش در زیست بوم جدید نظارت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
877 کارشناس بر اجرای فرایند آموزش در مدارس سیستان و بلوچستان نظارت می‌کنند

مریم سرابندی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: حصول اطمینان از تحقق اهداف آموزشی در شرایط زیست بوم جدید نیازمند نظارت مستمر است به همین دلیل با توجه به تغییر روش‌های آموزشی مطابق با اطلس آموزشی، اطلس نظارتی نیز تدوین شده است.

وی افزود: اطلس نظارتی شامل چهار نوع نظارت میدانی، نظارت سامانه ای، نظارت تلفنی در زمان شرایط قرمز و تعطیلی مدارس، نظارت برخط در گروه های آموزش مجازی در بستر شبکه شاد است که در قالب نظارتی میدانی و سامانه‌ای اجرایی می‌شود.

او در تشریح نحوه نظارت میدانی براساس اطلس نظارتی جدید افزود: 877 نفر از کارشناسان سطح استان به عنوان کارشناسان معین نظارتی برای تمامی ادارات و مدارس سیستان و بلوچستان انتخاب شده‌اند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به عنوان ناظران قطب های آموزشی بر فرایند آموزش در مدارس نظارت می‌کنند.

سرابندی تصریح کرد: علاوه بر این از میان معاونان اداره کل و کارشناسان معین تیمی جهت بازدید میدانی از تمامی مدارس سطح استان انتخاب می شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نظارت میدانی، نظارت سامانه‌ای نیز به منظور حصول اطمینان از تدوین اطلس و ارائه آموزش درخصوص بارگذاری فرم‌های نظارتی در بستر سامانه نظارت و ارزیابی طی سه مرحله انجام می‌شود.

سرابندی افزود: در مرحله اول نظارت سامانه ای، عملکرد شبکه شاد از ابتدای آذر ماه با مشارکت 5 هزار و 174 مدرسه انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم ایرادات شبکه شاد با مشارکت 6 هزار و 66 مدرسه ارزیابی شد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مرحله سوم نیز با بهره مندی از نظارت انجمن های اولیا و مربیان با مشارکت 2 هزار و 943 انجمن در سطح استان انجام شد.

سرابندی به نظارت تلفنی نیز اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلی مدارس و شرایط وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان، فرایند آموزش غیرحضوری توسط کارشناسان معین در ارتباط تلفنی با اولیای محترم دانش آموزان، مدیران و معلمان رصد شد و این کارشناسان به شناسایی چالش ها و ارائه رهنمودهای هدایتی و نظارتی پرداختند.

وی همچنین به نظارت بر خط آموزش و پرورش در این ایام اشاره کرد و گفت: گروههای آموزشی، مدیران و معاونان آموزشی در بستر شبکه شاد نظارت تخصصی بر 4 هزار و 350 کلاس درس را انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار