در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد؛

رخشانی‌‌مهر: رویکرد جدید، ساخت مدارس به‌صورت مجتمع‌های آموزشی است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درجلسه شورای اداری شهرستان فیروز آباد برای بررسی پروژه‌های آموزشی این شهرستان گفت که براساس سند تحول بنیادین رویکرد ما به سمت ساخت و توسعه مجتمع‌های آموزشی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌‌مهر: رویکرد جدید، ساخت مدارس به‌صورت مجتمع‌های آموزشی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در این جلسه تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما باید به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی حرکت کنیم و از قالب امروزی فاصله بگیریم، که در این راستا تاکنون دربسیاری از ‌استان‌های کشور از جمله فارس پروژه‌های "مجتمع حیات طیبه" محقق شده یا در حال اجراست.

معاون وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: برای احداث مجتمع‌های آموزشی نیازی به ساخت فضا با ظرفیت ۵۲ کلاس درس که معیار متداول هست نبوده و می‌بایست به تناسب نیاز منطقه با گنجایش کلاسی و زیربنای کمتر به احداث مجتمع‌های آموزشی در فرمت های تدوین شده مبادرت کرد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به بازدیدی که از مجتمع آموزشی شهرستان فیروزآباد داشت، خاطرنشان کرد : در این مجتمع کلیه فرمت‌‌های فنی و آموزشی براساس سند تحول بنیادین اجرا شده و در آینده نیز از همکاران استان فارس ساخت چنین پروژهایی مورد انتظار خواهد بود و ساخت مدارس با ظرفیت شش کلاس دیگر هنر نیست کما این که در هر دوره و منطقه ضرورت ایجاب کند امکان پذیر است.

رخشانی‌مهر با تاکید بر بسترسازی مناسب از سوی آموزش وپرورش برای اجرای این ساختار گفت: احداث مدارس با زیربناهای حدود پنج‌هزار مترمربع به منظور جدا نکردن فضاها از هم دیگر یک تغییر رویکرد مهم در نظام آموزشی برحسب سند تحول است که ما علاقمندیم این رویکرد را درصورت آمادگی آموزش وپرورش در استان فارس عملیاتی‌ کنیم.

وی با اشاره به ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام ده سال اخیر گفت: بسیاری از پروژها با پیشرفت ۶۰ درصد حتی نیمه کاره رها شده بودند که به اتمام رسیدند و بقیه نیز درحال اجرا هستند و دراستان فارس نیز درسال جاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومن برای تکمیل پروژهای خیری اعتبار تخصیص داده شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در اواسط دهه ۸۰ در برخی نقاط کشور ازبخاری نفتی برای کاهش هزینه ها استفاده شده که اقدام به جمع آوری آنها و جایگزینی با سیستم گرمایشی استاندارد کردیم، اضافه کرد: تخصیص اعتبارات ویژه برای ساماندهی سیستم گرمایشی برای حدود ده هزار کلاس درس استان فارس طی سه سال اخیر انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار