در آیین افتتاح ٧٤ مدرسه و مجتمع آموزشی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛

رخشانی‌مهر: عنوان مکتب شهیدسلیمانی در گوش و جان فرزندان این مرز و بوم زمزمه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در آیین بهره‌برداری همزمان از ۷۴ مدرسه و مجتمع آموزشی به نام سردار دل‌ها، ضمن تاکید‌بر بهره‌گیری از آموزه‌های تربیتی مکتب حاج قاسم سلیمانی، گفت که تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش با تحول و نوآوری در هر دو حوزه محتوا، و زیرساخت و تجهیزات محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: عنوان مکتب شهیدسلیمانی در گوش و جان فرزندان این مرز و بوم زمزمه می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهراله رخشانی‌مهر در آیین بهره‌برداری همزمان از ۷۴ مدرسه و مجتمع آموزشی به نام سردار سلیمانی گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتخار می‌کند که در سالگرد آسمانی شدن شهید سلیمانی بستری را فراهم می‌کند تا کودکان و نوجوانان کشورمان قدم در 893 کلاس درس می‌گذارند که نام شهیدی بر تارک آن می‌درخشد که با تأسی از معارف ناب اسلامی، ترجمان عملی و عینی، امام دوستی، مردم‌دوستی، تواضع، همت، سادگی و شجاعت بود.

وی ادامه داد: از زمان بدرقه این شهید عزیز تاکنون، 100 فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور به نام این سردار نامدار وطن نام‌گذاری شده است تا «مکتب قاسم سلیمانی» توسط معلمان، این افسران سپاه پیشرفت، در گوش و جان کودکان و نوجوانان این مرزوبوم، زمزمه اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مطالبه مقام معظم رهبری است. تحول بنیادین و ارتقا کیفیت تنها با تحول در محتوا و تنوع در شیوه‌های یاددهی-یادگیری محقق نمی‌شود و نیازمند تحول و نوآوری در فضا و تجهیزات است و با افتتاح این مدارس عنوان مکتب شهیدسلیمانی در گوش و جان فرزندان این مرزوبوم زمزمه می شود.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: با ساخت 28 کلاس درس در هرروز تحول در طراحی، احداث و تجهیز مدارس شروع‌شده و در همین راستا رویکرد ساخت مجتمع‌های آموزشی و مدارس بزرگ‌مقیاس را در پیش‌گرفته‌ایم. ساخت و توسعه مجتمع‌های آموزشی ازجمله راهکارهایی است که برای افزایش کیفیت باهدف مدیریت یکپارچه تربیتی در طول مدت تحصیل، صرفه‌جویی در منابع، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و ارتقای فرهنگ کار گروهی در دستور کار قرارگرفته است.

شایان‌ذکر است؛ مجتمع آموزشی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشهد، دارای 52 کلاس درس و برخورداری از شاخص‌های معماری ایرانی-اسلامی و استفاده از سیستم‌های نوین سرمایشی و گرمایشی، مدیریت آب باران، بازچرخانی آب مصرفی، کارگاه‌های آموزشی و فناوری، فضای بازی و اسباب‌بازی، آزمایشگاه‌ها، آمفی‌تئاتر، سالن‌های ورزشی در زیربنایی بالغ‌بر 12 هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر 40 میلیارد تومان طراحی و اجراشده است و برگ زرینی از تحول در عرصه ساخت فضاهای آموزشی در کشور است.

افتتاح مجتمع آموزشی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت متمرکز و در استان‌های خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار