رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

500 نیروی جدید در آموزش و پرورش استثنایی استخدام می‌شوند

۸ میلیارد تومان اعتبار استاندارسازی تجهیزات مدارس استثنایی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

زاهدان (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد هم اکنون به 12 هزار نیروی انسانی نیاز داریم که مجوز استخدام 500 نیرو را از شورای سازمان استثنایی دریافت کردیم و از سال آینده ردیف استخدامی آموزش و پرورش استثنایی جدا خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
500 نیروی جدید در آموزش و پرورش استثنایی استخدام می‌شوند

سید جواد حسینی در نشست با روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه 5 برابر دانش آموزان عادی یعنی 28 مترمربع است که برای رسیدن به این استاندارد به 210 مدرسه استثنایی در کشور نیازمندیم.

وی افزود: در همین راستا طرح از خشت تا بهشت در سراسر کشور اجرا شد و تاکنون 125 مدرسه استثنایی در کشور کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که از این تعداد 10 مدرسه به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به کلنگ زنی 2 مدرسه استثنایی در جالق و قصرقند اشاره کرد و گفت: با اجرای این 2 طرح تعداد مدارس از خشت تا بهشت به 127 مورد می‌رسد.

حسینی خاطر نشان کرد: استاندارد سازی تجهیزات مدارس استثنایی نیز اقدامی در دست اجراست که در قالب نهضت توان افزایی مطالعه ای در این زمینه انجام شد که براساس آن در کل کشور 105 قلم تجهیزات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با اعتبار 450 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی گفت: در این زمینه برای تامین 9 هزار قلم تجهیزات هشت میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد که تاکنون 50 درصد آن تخصیص یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: از سهمیه استخدامی 500 نفر نیروی انسانی 20 نفر به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

حسینی ادامه داد: ۱۲ استراتژی در آموزش و پرورش استثنایی طراحی کردیم که اولین آن نظام برنامه ریزی دانش بنیان و سیاست گذاری مشارکت محور است.

وی افزود: در بحث دانش بنیان باید هفت اصل توسعه انسان مبنا، تفاوت پذیری، تطابق پذیری، تلفیقی و فراگیر، توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی و تعادل سازی در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس نظریه توسعه انسان مبنا، نیروی انسانی بیشترین نقش را در توسعه جوامع دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه جوامع است و وظیفه تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی را برعهده دارد.

افزایش 11 درصدی قبولی دانش آموزان استثنایی در کنکور سراسری

حسینی ادامه داد: دانش آموزان با نیازهای ویژه یکی از همین منابع هستند که موفقیت ۳۱۱ نفر از این دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی در بهترین دانشگاه های کشور مصداق بارز این ادعاست.

وی با بیان اینکه براساس نظریه توسعه انسان مبنا همه انسان‌ها باید مواهب توسعه بهره مند شوند، گفت: همه دانش آموزان از جمله دانش آموزان با نیازهای ویژه باید به عرصه اشتغال، تولید و اثرگذاری در جامعه وارد شوند.

حسینی از مناسب سازی هزار و ۲۰۰ مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۴ مدرسه به صورت الگویی برای مدارس اوتیسم و پذیرا مناسب سازی خواهند شد.

21 هزار مدرسه پذیرا در کشور وجود دارد

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با اشاره به اجرای طرح مدارس تلفیقی و فراگیر اظهار کرد: زمینه زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار سایر افراد جامعه از مدرسه آغاز می شود به همین دلیل در کشور ۲۱ هزار مدرسه پذیرای ۷۲ هزار دانش آموز استثنایی هستند.

حسینی همچنین به سه بسته تحولی ویژه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: مدرسه انطباقی، مداخله به هنگام طلایی و مداخلات مربوط به سنجش و مشکلات یادگیری امسال در مدارس استثنایی اجرایی می شود.

گفتنی است در این نشست طی ارتباط تصویری رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با آموزش و پرورش جالق کلنگ مدرسه خیریه ۶ کلاسه استثنایی ویژه دانش آموزان اوتیسم با زمین خورد. این مدرسه صد و بیست و ششمین مدرسه طرح از خشت تا بهشت در تکمیل فضاهای آموزشی موردنیاز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار