بیش از ٢ میلیون نفر در گیلان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد تاکنون افزون بر ٢ میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ٢ میلیون نفر در گیلان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده اظهار کرد: مرحله اول طرح شهید سلیمانی رو به پایان است و یک هفته را برای لکه گیری این طرح در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح در استان خاطر نشان کرد: این مرحله از طرح با همکاری سپاه، بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر در گیلان بار دیگر برای غربالگری سالمندان افراد بالای ۶۰ سال اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: گیلان دارای ۳۰۰ هزار سالمند است که ۶۰ هزار نفر از آنان تنها زیست بوده و ۱۵ هزار نفر یک بیماری همراه با سالمندی دارند.

وی با بیان اینکه این تعداد از سالمندان را به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در معرض خطر می دانیم، یادآور شد: خدمات مراقبت در منزل را برای این گروه از سالمندان ارائه می دهیم.

او ابراز امیدواری کرد: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی طی یک هفته انجام شود تا تمام افراد در معرض خطر سن بالای ۶۰ سال خدمات رسانی شوند.

حیدرزاده، در ادامه با اشاره به وضعیت کرونایی لاهیجان و افزایش آمار بیماران بستری در این شهرستان اظهار کرد: مانور نظارت بر اماکن عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در لاهیجان اجرا می شود.

حیدرزاده با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در همه شهرستان های گیلان اضافه کرد: علاوه بر لاهیجان در سایر شهرستان های استان با وضعیت نارنجی و زرد باید این دستورالعمل هابا حساسیت رعایت شود.

طرح شهید سلیمانی برای غربالگری بیماران کرونایی همراه با حمایت های لازم از آنان به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق بسیج عمومی و مشارکت مردمی، کاهش مرگ و میر و بستری ها، هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور از جمله گیلان در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار