۸ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند

رشت (پانا) - طبق آمار منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اکنون ۸ شهرستان گیلان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
۸ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر 8 شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی و 8 شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند لازم به ذکر است که هفته گذشته 11 شهر در وضعیت نارنجی کرونایی و 5 شهر در وضعیت زرد قرار داشتند.

شهرستان‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، آستارا، ماسال، رضوانشهر، رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بندرانزلی، تالش، صومعه سرا، آستانه اشرفیه، سیاهکل، املش، فومن و شفت در وضعیت زرد هستند.

شهرستان‌های بندرانزلی و تالش هفته گذشته در وضعیت نارنجی بوده و این هفته به وضعیت زرد کرونایی رسیدند که این نشان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن از سوی مردم این شهرستان‌ها است، بنابراین شهرستان‌های صومعه سرا، سیاهکل، املش، شفت و فومن همواره از هفته گذشته تا این هفته در وضعیت زرد قرار دارند.

در این هفته و هفته گذشته شاهد سیر صعودی بستری‌شدگان و مبتلایان به کرونا در شهرستان لاهیجان بودیم به طوری که طی 24 ساعت گذشته آمار بستری‌شدگان این شهرستان به 11 نفر و کل بستری‌شدگان به 50 نفر رسید که این آمار هیچ تناسبی به جمعیت این شهرستان نداشته و مردم لاهیجان باید در رعایت پروتکل‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

در راستای شناسایی بیماری در مراحل ابتدایی و جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها در استان گیلان مراکز 16 و 24 ساعته کرونا در حال فعالیت بوده و افراد با داشتن هر گونه علائمی از آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

در هفته‌های گذشته آمار بستری شدگان گیلان کاهش یافته و به 460 نفر رسید اما در این هفته با توجه به گذشت 2 هفته از شب یلدا نتایج بی‌توجهی برخی از شهروندان در حال آشکار شدن بوده و این آمار اکنون سیر صعودی دارد، بنابراین طبق اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اگر شدت بستری‌ها به این میزان نمی‌رسید در 3 روز آینده به عدد 400 می‌رسیدیم.

همچنین براساس آمار اعلامی از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با توجه به افزایش اندک آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در گیلان 300 هزار سالمند استان با مشارکت بسیج جامعه پزشکی، سپاه پاسداران و هلال احمر دوباره غربالگری می‌شوند.

لازم به ذکر است که مرحله اولیه طرح شهید سلیمانی در گیلان رو به پایان بوده و 88 درصد مردم گیلان تحت غربالگری قرار گرفتند، بنابراین غربالگری مردم شهرستان‌های لاهیجان و رشت نیز به مدت یک هفته در این شهرستان‌ها تمدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار