در استان سیستان و بلوچستان؛

نمایندگان مجلس دانش آموزی در شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی حضور یافتند

زاهدان (پانا) – 2 تن از نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس دانش آموزی کشور به منظور مطالبه گری و بیان دغدغه‌های جامعه دانش آموزی استان در شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی که به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد، حضور یافتند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس دانش آموزی در شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی حضور یافتند

فرناز فرنام نائب رئیس مجلس دانش آموزی دختران و عضو هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی استان در این نشست به تشریح نقش و جایگاه مجلس دانش آموزی در بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» پرداخت و گفت: مجلس دانش آموزی بزرگترین نهاد صنفی و مشورتی کشور برای مطالبه گری دانش آموزان که علاوه بر دانش آموزان معمولی دانش آموزان اقلیت مذهبی، دانش آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزان خارج از کشور نیز در آن نماینده دارند.

وی افزود: ۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور با ترکیب ۷۵ دختر و ۷۵ پسر در مجلس دانش آموزی عضویت دارند و سهمیه هر استان نیز براساس تعداد دانش آموزان مشخص می شود که سیستان و بلوچستان دارای ۶ نماینده در مجلس دانش آموزی کشور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجلس استانی از 100 نماینده شامل 50 دانش آموز دختر و 50 دانش آموز پسر) تشکیل شده است که در هر کدام پنج نفر هیئت رئیسه با عناوین رئیس ، نایب رئیس اول و دوم، منشی و کارپرداز مشاور مدیرکل آموزش و پرورش نیز محسوب می شوند و می توانند به عنوان بازویی قوی در کنار مدیران آسیب‌ها و مشکلات جامعه دانش آموزی را انعکاس و راهکارهای مقتضی را ارائه دهند.

فرنام ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش آموزی در کمیسیون های فرهنگی، هنری و اجتماعی، علمی و آموزشی، اخلاقی و تربیتی، ورزش و سلامت و ارتباطات و فناوری فعالیت می کنند.

وی خواستار معرفی نمایندگان مجلس دانش آموزی استان در ادارات و نهادهای وابسته به آموزش و پرورش شد و گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی در استان به عنوان مشاور مدیرکل و در شهرستان ها به عنوان مشاور مدیران آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

فرنام ادامه داد: فعالیت نمایندگان مجلس دانش آموزی و موفقیت در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسئولان است.

یاسین بصیرانی رئیس مجلس دانش آموزی پسران سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه به بیان دغدغه‌های جامعه دانش آموزی استان پرداخت و گفت: متاسفانه یکی از آسیب های نظام آموزشی در ایران تاکید بر هوش ریاضی و هوش حفظی است که موجب پرورش اجباری دانش آموزان در این دو زمینه می شود. به طور مثال در نظام آموزشی ایران هوش موسیقیایی یا هوش بدنی در هیچ یک از دانش آموزان کشف و تقویت نمی شود چرا که براساس شالوده های فکری به جای مانده از گذشته دانش آموزی موفق و نمونه است که نمره ریاضی او بالاست و یا به خوبی تمام دروس را حفظ می کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون علمی و آموزشی مجلس دانش آموزی کشور ادامه داد: این در حالی است که براساس سند تحول بنیادین آموزش دانش آموزان باید چند ساحتی باشد و به رشد استعدادهای دورنی کمک کند بنابراین باید برای جایگزین کردن روش های آموزشی نوین همراه با خلاقیت در تربیت دانش آموزان تلاش کرد.

عضو هیئت رییسه مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ایجاد هنرستان های هنری می تواند تاثیر بسیار زیادی در کشف استعدادهای هنری دانش آموزان داشته باشد.

بصیرانی خاطر نشان کرد: توجه به بهداشت دهان و دندان دانش آموزان استان بسیار لازم و ضروری است که با همکاری برخی دندان پزشکان توانستیم برای ویزیت ماهانه و یا هر 6 ماه یکبار دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

وی افزایش نظارت بر روند برکزاری امتحانات غیرحضوری تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی باید زمینه آرامش خاطر دانش آموزان را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار