استفاده از بسته تشویقی برای انسداد بی سوادی

بجنورد (پانا ) - استاندار خراسان شمالی گفت که تمامی ظرفیت های استان برای ارتقای باسوادی در استان کمک گرفته می شود، سیاست های تشویقی هم در این زمینه باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، هر جا نیاز باشد حمایت های لازم انجام می شود تا مشوق ها تقویت شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از بسته تشویقی برای انسداد بی سوادی

محمدعلی شجاعی، روز یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: باید با دانایی بیشتر ورود کنیم،و طرح آمایش بی سوادی استان مشخص تا اعتبارات به درستی هزینه شود. شجاعی تاکید کرد: هیچ گریزی به غیر از پیش بینی سیاست های تشویقی برای ترغیب بیسوادان به بحث سوادآموزی نداریم چرا که این فرد علاوه بر آسیب به خودش جامعه را نیز دچار مشکل می کند.

وی با تاکید استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تعریف بسته تشویقی، افزود: از سیاست های تنبیهی هم می توانیم برای آن گروه جمعیتی که همکاری ندارند در نظر بگیریم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه اگر تابلوی راه افزایش نرخ باسوادی استان مشخص باشد اعتبارات در مسیر درست هزینه می شود، گفت: باید فرهنگ استان را بشناسیم وبا پای کار آمدن همه بخش ها و با شناسایی و برطرف کردن آسیب ها، طرح را اجرا کنیم.

استاندار خراسان شمالی پس از استماع گزارش تعداد بیسوادان تحت پوشش سازمان های امور عشایری، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: افزایش سطح سواد در این اقشار بسیار مهم است و باید فرآیند ثبت نام و شروع آموزش بیسوادان مجموعه این بخش ها هر چه سریع تر آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست گفت: تاکنون ۷۶ درصد از جذب سوادآموز در سهمیه کشوری و ۳۳ درصد از سهمیه استانی محقق شده است.

مهدی مودی اظهار داشت: در برنامه کشوری جذب بیش از پنج هزار بیسواد در استان هدفگذاری شده است که تا کنون چهار هزار و ۴۰۰ نفر جذب شده است.

وی ادامه داد: 10 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان فعالیت دارند که 4 مرکز در سال جاری آغاز به فعالیت کرده اند و 569 سوادآموی در این 10 مرکز علاوه بر اهداف سوادآموزی مهارت های اساس اجتماعی را فرا می گیرند.

مودی خاطر نشان کرد: دو کتاب سردار مقاومت با همکاری سپاه جواد الائمه(ع) برای کم سوادان استان وسرباز وطن با مشارکت 5 استان تالیف شده است.

وی گفت: در برنامه استانی در قالب طرح شتاب بخشی، قرار است ۱۰ هزار و ۶۶۹ نفر بیسواد جذب شوند.

در پایان نشست ، از 18 دستگاه اجرایی استان در زمینه سوادآموزی در این مراسم تجلیل شد که 9 دستگاه براساس سیاست های استانی و 9 دستگاه براساس سیاست های کشوری در عملکرد سال گذشته رتبه عالی شایسته تقدیر را کسب کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار