شورای سیاستگذاری فضای مجازی سازمان پژوهش برگزار شد

تهران (پانا) - نشست شورای سیاستگذاری فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به منظور بررسی راهکارهای نوین آموزشی، روزآمد سازی و بررسی شیوه‌های مختلف برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شورای سیاستگذاری فضای مجازی سازمان پژوهش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی در این نشست که امروز در سالن شهید سلیمی جهرمی برگزار شد، اظهارداشت: به منظور ارتباط ذهنی بیشتر حاضران در جهت تبیین جایگاه این جلسه باید مقدمه‌ای را عرض کنم؛ سازمان پژوهش بر اساس رسالتش تولید برنامه درسی و بسته‌های تربیت و یادگیری را به اقتضای اسناد تحولی برعهده دارد البته دو سال است که حرکت نوینی در این زمینه آغاز شده و اکنون در حساس ترین نقطه آن هستیم.

وی با اشاره به اقدامات موثری که مسئولان قبلی سازمان انجام دادند، گفت: طبق اعلام خود این دوستان اقداماتشان همسو سازی برنامه درسی بوده و بنای جدی برای مبتنی ساختن برنامه درسی بر اساس اسناد بالادستی و اسناد تحولی نداشتند.

ملکی ادامه داد: بناهای تربیتی مبنای مرتبط با خود را می خواهند و اگر بنا را تغییر دادیم مبنا هم تغییر می کند. ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان قبلی سازمان باید بگویم که ما پله بالاتری را در نظر گرفته‌ایم و ادعا کرده ایم که راهنماهای برنامه درسی را مبتنی بر اسناد تحولی تهیه خواهیم کرد.

وی با اشاره به کارگاه‌های آموزشی و جلسات هم اندیشی برگزار شده با بخش‌های مختلف سازمان بیان داشت:هم اکنون 12 گروه پژوهش برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری در بخش متوسطه نظری و 9 گروه پژوهش در بخش فنی حرفه ای مشغول تهیه محتوا هستند و بخش های دیگر مانند مجلات رشد نیز مشغول تطبیق با اسناد تحولی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: در این مسیر تحولی اصرار داریم این بنا طبق اصول و مبانی فلسفی به شکل صحیح قرار بگیرد به همین منظور احساس کردیم چند کار مکمل و حمایتی نیاز است که اگر آن ها را انجام ندهیم با فقر نرمافزاری رو به رو خواهیم شد.

حسن ملکی گفت: یکی از این برنامه های حمایتی" آموزش مجازی و رابطه اش با برنامه درسی" است که در همین رابطه یک سوال مهم و اساسی پیش می‌آید و آن این است که برنامه های درسی با فضای مجازی چه نسبتی راباید برقرار کنند تا بتوان سریعتر و دقیقتر در مسیر تحول گام برداشت؟

وی در پایان سخنانش درباره فضای مجازی به عنوان یک واقعیت ریشه دار، نسبت محاط با محیط، فضای مجازی به عنوان یک طریق و راهبرد جهت نیل به مقصود، فضای مجازی به عنوان یک منبع، فضای مجازی به عنوان یک رقیب توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه جواد حاتمی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و از اساتید برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی، محسن باهو مشاور فناوری رئیس سازمان، سید سعید بدیعی سرپرست حوزه ریاست، عبدالله اسدی مشاور رئیس سازمان در ارتباط با نهادها، خسرو سلجوقی و دیگر حاضران به بیان نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار