ملکی: شورای تحولی سازمان پژوهش باید یک تلاش علمی ایجاد کند

وظایف شورای تحولی سازمان پژوهش مشخص شد

تهران (پانا) - شورای اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با دو دستور جلسه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ملکی: شورای تحولی سازمان پژوهش باید یک تلاش علمی ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این شورا با دستور جلسه ارائه گزارش دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان و مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی و به ریاست دکتر حسن ملکی برگزار شد.

در این جلسه که مدیران سازمان پژوهش و تعدادی از مشاوران نیز حضور داشتند حسن ملکی ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مالک اشتر زمانه خود است؛ گفت: به روح طیبه‌ی این سیدالشهدای انقلاب، سلام و درود می‌فرستیم و با او پیمان می‌بندیم علمی که به دستش بود به زمین نخواهد افتاد. این شهید گرانقدر در راه استحقاق حقانیت ملت‌های مظلوم در مقابل استکبار جهانی سر از پا نشناخت. وی در ادامه وفات عالم فقید و مجاهد و مجتهد صاحب نظر آیت اله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

در ادامه‌ جلسه حسن ملکی بخش اول صحبت‌های خود را به موضوع اصلاح کتاب فارسی نهم و رفع اشکال شعر منتسب به مولانا اختصاص داد و گفت: حذف نام مولانا در جهت کرامت و حفظ شان آن شاعر حکیم انجام شده است و بعد از بازنگری محتوا ها مواردی همچون این شعر که منتسب به مولانا بود توسط گروه ادبیات حذف و اصلاح شده است.

در ادامه حسن مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این دبیرخانه، ساختار سازمانی و وظایف به اعضاء جلسه ارائه کرد.

معاون وزیر و ریاست سازمان ضمن تاکید بر جایگاه این شورا به عنوان یک شورای رسمی در سازمان گفت: مصوبات این شورا اعتبار دارد و از بعد مدیریتی مصوبات قانونی تلقی می‌شود. این شورا باید یک کوشش علمی و نرم افزاری در سازمان ایجاد کند.

وی با اشاره به سه نقش کلیدی این شورا گفت: اولین نقش شورای هماهنگی نقش تنظیم‌گری است. یعنی تنظیم ورودی‌های شورا برای سازمان و متناسب سازی آن‌ها است. نقش دوم نقش تولیدی است. این شورا باید خلا های برنامه ریزی، تجربیات جهانی را شناسایی و کشف کند تا یک الگوی ملی و استاندارد‌های برنامه ریزی درسی تولید شود.

ملکی نقش سوم را نقش ترویجی بر شمرد و افزود: این شورا باید با مشارکت روابط عمومی برای اشاعه‌ی تولیدات سازمان برنامه داشته باشد. دبیرخانه‌ی شورای هماهنگی باید برای هر سه نقش برنامه عملیاتی ارائه نماید.

در ادامه این جلسه مهندس احمدرضا امینی مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی از فرایند چاپ سپاری کتاب های درسی گزارشی را ارائه کرد. اعضاء این جلسه در محور های مختلف دیدگاه های خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار