آیدین مقیمی در گفت و گو با پانا:

NBA با جریمه هاردن ثابت کرد در رعایت پروتکل ها با کسی شوخی ندارد

تهران (پانا) - لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا جز مهمترین و سطح بالاترین مسابقات بسکتبال در جهان است و می توان گفت پس از المپیک و جام جهانی این لیگ معتبرترین رقابت باشگاهی در جهان است. این لیگ از آن جهت دارای اهمیت است که تیم های بزرگی مانند لیکرز، کلیپرز، بوستون و همچنین ستارگان بزرگی مانند لبران جیمز، استفن کری و... در آن حضور دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
NBA با جریمه هاردن ثابت کرد در رعایت پروتکل ها با کسی شوخی ندارد

با آغاز فصل جدید مسابقات لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا به سراغ آیدین مقیمی، کارشناس، مربی و گزارشگر بسکتبال رفتیم. با او گفت و گوی کوتاهی درباره این مسابقات انجام شد که در ادامه می‌خوانید.

موافقید که با توجه به باخت لیکرز می‌توان گفت، کاری از دست لبران جیمز ساخته نیست؟

به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت در این فصل کاری از لبران جیمز ساخته نیست زیرا اولین مسابقه فصل بود. مهم‌تر از آن لیکرز قهرمان فصل گذشته شد و 70 روز بیشتر استراحت نداشت. به‌هرروی طبیعی است تیمی که چندین یار جذب کرده و چند یار جداشده داشته باشد، برای رسیدن به هماهنگی نیاز به زمان داشته باشد. کما اینکه در دیدار دوم دلاس را از پیش روی برداشت. لیکرز مدعی عنوان قهرمانی این فصل است اما برای دست‌یابی به قهرمانی این فصل رقبای زیادی دارد.


درباره پروتکل های بهداشتی مسابقات نظر شما چیست؟

مسابقات این فصل در اکثر موارد بدون تماشاگر و در از بعضی شهرها اجازه حضور محدود تماشاگران داده می‌شود. سعی بر رعایت کردن پروتکل ها بوده و هر بازیکن یا باشگاهی که قوانین را رعایت نکند با جریمه و محرومیت روبه‌رو می‌شود اما باشگاه‌ها و بازیکنان سعی در رعایت کردن قوانین دارند.


با توجه به طولانی بودن این فصل امکان عدم حضور بازیکنان حاضر در NBA در المپیک وجود دارد؟

این فصل طولانی نیست بلکه کوتاه‌تر از فصول گذشته است. هر گروه به‌جای برگزاری 82 مسابقه 72 مسابقه برگزار می‌کند. اما به علت طولانی شدن فصل گذشته برای شرایط کرونا و آغاز دیرهنگام این فصل تیم‌های که در مراحل پلی‌آف و فینال حاضر هستند پس از اتمام مسابقات دو هفته تا آغاز المپیک زمان ندارند و بازیکنانشان وقت کمتری برای استراحت دارند و باید به تیم‌های ملی خودشان ملحق شوند بنابراین بازیکنان حاضر در فینال وقت کمتری برای ریکاوری و هماهنگی با تیم‌های ملی‌شان دارند.


درباره جریمه مالی جیمز هاردن هم کمی توضیح دهید.

جیمز هاردن به علت عدم رعایت پرتکل های بهداشتی 50 هزار دلار جریمه شد و بازی نخست تیم هیوستون برابر اوکلاهاما به تعویق افتاد به نوعی می توان گفت اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا با جریمه هاردن نشان داد با هیچ کس شوخی ندارد.

*امیررضا همایون،خبرنگار دانش آموز منطقه 1

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار