هزار کیلومتر فیبر نوری به تجهیزات ارتباطی سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود

۱۱ روستای اطراف زاهدان به اینترنت مجهز شدند

زاهدان (پانا) – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد تاکنون هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سیستان و بلوچستان کشیده شده که هزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه به تجهیزات ارتباطی این استان افزوده می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
هزار کیلومتر فیبر نوری به تجهیزات ارتباطی سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد جواد آذری جهرمی در جمع‌بندی سفر به سیستان و بلوچستان تا امروز از تست نهایی تجهیزات در اطراف زاهدان خبر داد و اظهار کرد: تا فردا شب زمان‌بندی اتصال تک‌تک روستاها به شبکه ملی اطلاعات مشخص می‌شود.

وی افزود: تمام برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان اردیبهشت بوده اما از سه هفته آینده به‌تدریج اتصال روستاها به شبکه آغاز می‌شود و همین امروز هم ۱۱ روستا متصل شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این ۱۱ روستا واقع در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان تقریباً از ۱۰ تا ۲۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که با راه‌اندازی ۲ سایت به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

گفتنی است محمد جواد آذری جهرمی از شامگاه شنبه وارد زاهدان شد و قرار است در سفری 10 روزه به سیستان و بلوچستان به همراه تیم های تخصصی زیرساخت اتصال هزار و 200 روستا به اینترنت، افازیش پوشش جاده‌ای تلفن همراه به 850 کیلومتر از جاده‌های این استان و تامین ارتباطات پایدار در نقاط مختلف این استان را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار