وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

1200 روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل می شود

زاهدان (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اتصال هزار و 200 روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای در 850 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان و ایجاد ارتباطات پایدار از اهداف سفر 10 روزه وی به سیستان و بلوچستان است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
1200 روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل می شود

محمد جواد آذری جهرمی در نخستین نشست خود در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع مسئولان این استان اظهار کرد: نبود اینترنت در برخی نقاط روستایی سبب شده تا شکاف دیجیتال به شکافی واقعی در دسترسی به اطلاعات و خدمات تبدیل شود.

وی افزود: در شرایط پاندمی کرونا خدمات آموزشی، اطلاع رسانی، بانکداری، بهداشت و بسیاری از خدمات دولت در فضای مجازی ارائه شد که تقویت بیشتر زیرساخت‌های ارتباطی را می‌طلبد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این سفر 10 روزه هزار و 200 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت متصل می‌شوند؛ البته قبلا نیز 2 هزار و 500 روستای دیگر به اینترنت متصل شدند که کار بزرگی بود اما وظیفه ما انجام کارهای بزرگتر است.

آذری جهرمی همچنین به تقویت پوشش جاده‌ای در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در گذشته پوشش جاده‌ای در 700 کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان تقویت شد که در این سفر 850 کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی به مشکل نبود ارتباطات پایدار در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: ایجاد ارتباطات پایدار یکی دیگر از اهداف این سفر است.

آذری جهرمی با بیان اینکه هزار و 200 روستای هدف‌گذاری شده بعد از 2 هفته به اینترنت متصل خواهند شد، گفت: با تیم و تجیهزات کامل در سیستان و بلوچستان حاضر شدیم تا به صورت نمادین نشان دهیم در یک مدت مشخص و کوتاه می توان تاثیر مثبت در جامعه ایجاد کرد و با تمرکز بر مشکلات می توانیم وضعیت ارتباطی استان را به وضعیت مطلوب و مورد رضایت مردم برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت برق و راه و شهرسازی در این پروژه ضروری است ودر صورتی که به اهداف تعیین شده دست یابیم موفقیتی جمعی حاصل شده و اگر هم این اهداف محقق نشود همه ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها نه تنها ارتباطات بلکه آموزش، تجارت، بهداشت، بانکداری و خدمات الکترنیک دولت تقویت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار