باحضور معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی؛

جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان شاهین دژ برگزار شد

ارومیه (پانا) -جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان شاهین دژ با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، فرماندار و رئیس شورای پشتیبانی ، اسعدی مدیر آموزش و پرورش شاهین دژ ، رئیس اداره آموزش و پرورش شهر کشاورز و کارشناسان اداره سواد آموزی شهرستان شاهین دژ و کشاورز، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ، بخشداران بخش مرکزی شاهین دژ و شهر کشاورز ، دهیاران و روسای سایر ادارات و نهاد ها و ارگانها دولتی و سایر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان شاهین دژ برگزار شد

«علی اکبر صمیمی» معاون سواد آموزی استان در این جلسه در خصوص جایگاه استان در شناسایی و جذب بی سواد در مقایسه با سایر استان های کشور گفت: خوشبختانه با عملکرد خوب استان در پوشش بی سوادی توانستیم رتبه دوم کشوری را درمیزان جذب حجم ابلاغی سال۹۸ کسب نموده و با رشد ۲.۱ درصدی نرخ باسوادی طی سه سال اخیر، در مجموع شاخص های ۲۰ گانه سواد اموزی نیز با نمره خوب بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس آمار سال ۹۸، با اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر نرخ باسوادی استان به ۹۲.۸ درصد رسیده است.

وی گفت: در سالجاری نیز پوشش ۲۸۴۰۰ نفر به عنوان سهمیه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش جهت جذب دوره های سواد آموزی در دستور کار قرار دارد.

صمیمی ابراز امیداواری کرد تا سال ۱۴۰۴ با همکاری سایر نهادهای مرتبط بتوانیم با به صفر رساندن بی سوادی در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال ریشه بی سوادی در استان خشکانده شود.

وی خاطر نشان کرد: کسب رتبه دوم در پوشش دوره های سواد آموزی و کسب رتبه ششم کشور در ارزیابی فعالیتهای سوادآموزی حاصل تلاشهای نهضت سوادآموزی استان آذربایجان غربی می باشد و شهرستان شاهین دژ رتبه هفتم را از میان مناطق 24گانه کسب نموده است.

«صمیمی » در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی بمناسبت هفته سوادآموزی اظهار داشت: نرخ باسوادی استان در گروه سنی هدف طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۸۷.۵ بوده است که این رقم در سال ۹۵ به ۹۰.۷ درصد ارتقا پیدا کرده است که نشان دهنده رشد ۳.۲ درصدی نرخ باسوادی در طی ۵ سال گذشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار