مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

نفوذ کلام ائمه جمعه در پیشبرد اهداف سواد آموزی راهگشاست

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت نفوذ کلام ائمه جمعه در پیشبرد اهداف سواد آموزی و فرهنگسازی در راستای پیشگیری از ترک تحصیل راهگشاست.

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نفوذ کلام ائمه جمعه در پیشبرد اهداف سواد آموزی راهگشاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، «مهین منافی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: نرخ باسوادی استان در گروه سنی هدف طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۸۷.5 بوده است که این رقم در سال ۹۵به ۹۰.۷درصد ارتقا پیدا کرده است که نشان دهنده رشد ۳.۲درصدی نرخ باسوادی در طی ۵سال گذشته است.

منافی در این زمینه به نرخ باسوادی مردان و زنان در گروه سنی ۱۰-۴۹سال در استان نیز اشاره کرد و گفت: طبق آخرین سرشماری کشور نرخ باسوادی مردان در استان 95.1درصد و نرخ باسوادی زنان 86.2درصد است که در مقایسه با سنوات گذشته رشد خوبی را در تحت پوشش قرار دادن زنان و مردان در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به معضل بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم و روستایی استان افزود: ازدواج زودهنگام، کودکان کار، فرزندان طلاق از عمده علل این معضل است که علما و ائمه جمعه می توانند با فرهنگسازی جهت پیشگیری از ترک تحصیل، یاریگر آموزش و پرورش باشند.

وی خاطر نشان کرد: کسب رتبه دوم در پوشش دوره های سواد آموزی و کسب رتبه ششم کشور در ارزیابی فعالیتهای سوادآموزی حاصل تلاشهای نهضت سوادآموزی استان آذربایجان غربی است.

منافی ادامه داد: با وجود این موفقیتها و با توجه به شرایط مرزی و محرومیت استان، آذربایجان غربی از نظر نرخ باسوادی در رتبه 28 کشور قرار دارد، بر این اساس نفوذ کلام ائمه جمعه در پیشبرد اهداف سوادآموزی راهگشا خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: مهارت آموزی سواد آموزان در بستر هنرستان ها در دستور کار قرار دارد؛ تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط مراکز یادگیری محلی در شرایط کرونایی نمونه ای از فعالیتها در راستای جذب سوادآموزان است.

«علی اکبر صمیمی» معاون سواد آموزی استان نیز در خصوص جایگاه استان در شناسایی و جذب بی سواد در مقایسه با سایر استان های کشور گفت: خوشبختانه با عملکرد خوب استان در پوشش بی سوادی توانستیم رتبه دوم کشوری را در میزان جذب حجم ابلاغی سال۹۸کسب کرده و با رشد ۲/۱درصدی نرخ باسوادی طی سه سال اخیر، در مجموع شاخص های ۲۰گانه سواد اموزی نیز با نمره خوب بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس آمار سال ۹۸، با اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر نرخ باسوادی استان به ۹۲.۸درصد رسیده است.

وی گفت: در سال جاری نیز پوشش ۲۸۴۰۰ نفر به عنوان سهمیه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش جهت جذب دوره های سواد آموزی در دستور کار قرار دارد.

صمیمی ابراز امیداواری کرد تا سال ۱۴۰۴ با همکاری استانداری و سایر نهادهای مرتبط بتوانیم با به صفر رساندن بی سوادی در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال ریشه بی سوادی در استان را بخشکانیم.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان از «محمد مجرد» پیشکسوت نهضت سوادآموزی استان تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار