اجرای طرح کوچ، اولویت اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت استان است

زنجان (پانا) - رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، عنوان کرد هدف از اجرای طرح کوچ، مدیریت تغییر در سبک زندگی دانش آموزان و از اولویت‌های اصلی برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کوچ، اولویت اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت استان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، جلسه مشترک رؤسا و کارشناسان ادارات تربیت بدنی و سلامت و تندرستی با کارشناسان تربیت بدنی و سلامت مناطق و نواحی استان به صورت مجازی و وبینار برگزار شد.

محمد عباسی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل، در خصوص طرح‌های حوزه سلامت و اجرای آن توسط کارشناسان در مناطق توضیحاتی ارائه داد.

محمد عباسی در ادامه گفت: هدف از اجرای طرح کوچ، مدیریت تغییر در سبک زندگی دانش آموزان و از اولویت‌های اصلی برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای مرحله دوم از فرآیند کوچ، تلاش خواهیم کرد تا با افزایش آگاهی عوامل سهیم و مؤثر در نظام تعلیم و تربیت اعم از دانش آموزان، معلمان، مدیران و خانواده ها، جلوگیری از عوارض و پیامدهای منفی ناشی از اضافه وزن و چاقی، انجام غربالگری و شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق، ارائه مشاوره‌ها و توصیه های تغذیه ای و فعالیت بدنی با ترویج سبک زندگی سالم و فعال، زمینه تحقق شعار «دانش آموز سالم، مدرسه سالم و جامعه سالم» محقق شود.

در ادامه سعید نباتچیان، رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی همکاران در نواحی و مناطق در خصوص پیگیری فرآیند طرح کوچ، بر لزوم اجرای دقیق مرحله دوم این پروژه که مشاوره تغذیه‌ای و فعالیت بدنی به دانش آموزان است. تأکید کرد.

وی همچنین به کارشناس مسئولان و کارشناسان توصیه کرد که حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا تمامی دانش آموزان از طریق فضای مجازی در این طرح مورد توجه و پیگیری قرار بگیرند تا انشاا... هدف اصلی این طرح در اسفندماه که کاهش 3 درصدی دانش آموزان دارای اضافه وزن است، محقق شود.

نباتچیان نسبت به نظارت و بازدید از فعالیت های معلمین تربیت بدنی با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های درسی و برنامه‌ریزی مدیران مجتمع های ورزشی و استفاده از محتوای بارگذاری شده در کانال های تربیت بدنی در فضای شاد توسط معلمین تربیت بدنی و آموزگاران پایه تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار