مشاور عالی سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نبرد با استکبار جهانی با ابزار فضای مجازی

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان بسیج دانش‌آموزی بر اهمیت استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در فعالیت‌های مبارزه با استکبار تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نبرد با استکبار جهانی با ابزار فضای مجازی

در آستانه نخستین سالگرد عروج سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اقدامات گسترده ای در حوزه فرهنگی و تربیتی در سطح کشور آغاز شده است که دانش‌آموزان ایران‌زمین نیز سهم گسترده‌ای از این فعالیت‌ها دارند. یکی از برنامه‌های سراسری در این زمینه پویش بین‌المللی نسل سلیمانی است که به همت جبهه تربیتی انقلاب اسلامی متشکل از بسیاری از نهادها، سازمان‌های دانش‌آموزی با هدف مبارزه با استکبار و هم صدایی با جبهه مقاومت راه‌اندازی شده است.

امیر وجدانی‌نیا، مشاور عالی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، که یکی از مهم‌ترین فعالان جبهه تربیتی انقلاب اسلامی است، در گفت‌گو با پانا با اشاره به اهمیت میراث سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه دانش‌آموزی و فضای تعلیم و تربیت کشور اظهار کرد: «امروز نام مبارک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تبدیل به اسم رمز فعالیت‌های مبارزه با استکبار شده است. کنشگران، رزمندگان و فعالان این جبهه از اقشار مردم به ویژه مستضعفان و ستمدیدگان تاریخ دنیا هستند که همیشه تحت ظلم و تعدی مستکبران قرار داشته‌اند.»

جبهه ضد استکبار در تمام دنیا فعال و کنشگر دارد

وی ادامه داد: «همه اقشار اعم از نوجوان، جوان، فرهنگی، کاسب و بازاری همگی از مبارزان جبهه ضد استکبار به شمار می‌روند و این جبهه در تمام دنیا فعال و کنشگر دارد.»

مشاور عالی سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره ماهیت این مبارزه در جهان امروز اظهار کرد: «مبارزه علیه استکبار تنها در جبهه نظامی اتفاق نمی‌افتد و مبارزه نظامی شاید تنها بخش کوچکی از این مبارزه باشد. در همه عرصه‌ها از جمله علم، اقتصاد، فرهنگ، فضای آسیب‌های اجتماعی این جنگ وجود دارد و شهادت حاج قاسم سلیمانی شعله‌های مقاومت در برابر این بیدادگری‌ها را زنده‌تر کرده است و به تداوم آن کمک می‌کند.»

وجدانی‌نیا با تشریح اقدامات سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: «در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اقداماتی که در این زمینه در کشور انجام می‌شود در 2 دسته «اقدامات خودجوش و مردمی» و«اقدامات سازمان یافته» تقسیم می‌شوند که در حوزه دانش‌آموزی اقدامات خودجوش بسیار بیشتر از اقدامات سازمان یافته است.»

امروز فضای اصلی فعالیت‌های دانش‌آموزان فضای مجازی است

وی با تاکید بر استفاده از بستر آنلاین برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در شرایط حاضر اظهار کرد: «امروز فضای اصلی فعالیت‌های دانش‌آموزان فضای مجازی است. آنها در فضای مجازی درس می‌خوانند و به فعالیت‌های فوق برنامه خود می‌پردازند. در سالگرد شهید سلیمانی، دانش‌آموزان ما با ساخت کلیپ، عکس‌نوشته، دلنوشته، تهیه استوری و فعالیت‌های دیگر به راه شهید ادای احترام می‌کنند و عامل محرکه ای جز عوامل درونی برای این فعالیت‌ها وجود ندارد.»

شهادت حاج قاسم به حرکت اجتماعی دانش‌آموزان در فضای مجازی ضریب داد

مشاور عالی سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: «این خودِ دانش‌آموز است که با وجود مبارکِ شهید ارتباط برقرار می‌کند و حس انزجار خود از جریان استکبار جهانی را از طریق این آثار به دیگران منتقل می‌کند.»

وجدانی‌نیا در پایان به اقدامات برنامه‌ریزی شده در سالروز شهادت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: «در بخش اقدامات سازماندهی شده، فعالیت‌هایی مانند «پویش نسل سلیمانی» را تدارک دیده ایم که با جمع کردن امضا از جامعه دانش‌آموزان و درخواست از فرماندهان جبهه مقاومت برای بیرون راندن آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل فعالیت می‌کند. نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که شیوع بیماری کرونا، که تبعات منفی بسیاری برای جامعه به همراه داشته است، این امکان را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است که در فضای مجازی سالم فعالیت و دغدغه‌های خود را در این فضا پیگیری کنند. رویداد شهادت حاج قاسم به این حرکت مهم اجتماعی ضریب داد و ما امیدواریم جریانی که شروع شده است به خوبی تداوم یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار