مستندچندزبانه «حاج قاسم سلیمانی» رونمایی شد

تهران (پانا) - کانون زبان ایران امروز از فیلم مستندچندزبانه «حاج قاسم سلیمانی» از سری فیلم‌های «مشاهیر ایران» رونمایی کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مستندچندزبانه «حاج قاسم سلیمانی» رونمایی شد

در مراسم صبح امروز در باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم مستند «حاج قاسم سلیمانی» از تولیدات کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی و رونمایی شد. در این مراسم کلیپی از تولیدات انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش شد.

مومنی رئیس کانون زبان ایران و هنرمند مدیر باشگاه خبرنگاران جوان طی سخنانی به معرفی این اثر و انگیزه‌های ساخت آن پرداختند.

هنرمند رییس باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ترجمه دستاوردهای انقلاب به زبان‌های خارجی کانون زبان ایران از نخستین مراکزی بود که بر این کار همت گذاشت.

ما جذابیت را در همه حرکات و ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیت تراز انقلاب می‌بینیم بنابراین معرفی ابعاد گوناگون شخصیت ایشان قله ای برای حرکت سایر بخش‌های جامعه خواهد بود.

مصطفی مومنی رئیس کانون زبان ایران نیز این مستند را نخستین شماره از مجموعه تولیدات کانون برای معرفی فرهنگ و اندیشه ایرانی به دنیا عنوان کرد و گفت: فیلم علاوه بر فارسی به زبانهای انگلیسی، فرانسوی، عربی، آلمانی و اسپانیایی تولید شده است.

در ادامه فیلم مستند حاج قاسم سلیمانی برای حاضران در این مراسم پخش شد.

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز درباره مستند مذکور گفت: در این فیلم سعی شده به وجوه کمتر پرداخته شده شخصیت سردار سلیمانی خصوصا از دیدگاه نوجوانان پرداخته شود.

وی ادامه داد: حاج قاسم را از نزدیک ملاقات کردم ایشان مصداق بارز اشدا علی الکفار و رحما بینهم بودند. حاج قاسم شخصیت عجیبی نبودند عجیب کسانی هستند که در همان آتمسفر زندگی کردند و امروز درگیر جنگ قدرت و ثروت شده اند.

در پایان مراسم از استند فیلم حاج قاسم سلیمانی و کتاب‌های جدید کانون زبان ایران رونمایی شد. همچنین وب سایت حاج قاسم سلیمانی به آدرس soleimani.ili.ir برای دیدن مستندهای کانون رونمایی و معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار