ایجاد نخستین شهرک صنایع تبدیلی کشور در مراغه

تبریز (پانا) - نخستین شهرک صنایع تبدیلی و غذایی به صورت پایلوت کشوری در مراغه ایجاد می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد نخستین شهرک صنایع تبدیلی کشور در مراغه

به گزارش اداره جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: مطالعات ایجاد این شهرک در زمینی به مساحت 18 هکتار در مراغه آغاز شده است.

ایاز برنو در جلسه برنامه ریزی برای ایجاد این شهرک گفت: شهرک صنایع تبدیلی میوه در مراغه با سرمایه گذاری موسسه تامین مسکن بسیجیان کشور ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این شهرک با جدیدترین فناوری های روز دنیا به صورت کوچک مقیاس برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه عملیات ساخت این شهرک قبل از عید آغاز می شود افزود: همزمان با ساخت واحدهای فرآوری و بسته بندی میوه، زیرساخت های لازم از جمله آزمایشگاه و باسکول برای شهرک نیز ایجاد می شود.

برنو افزود: در این شهرک علاوه بر میوه های تولید شده در مراغه بخش از محصولات باغی دیگر استان های کشور نیز فرآوری و باارزش افزود بالا صادر می شود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: این شهرستان به عنوان قطب تولید میوه در آذربایجان شرقی فاقد واحدهای فرآوری و بسته بندی میوه است.

سید علی موسوی حسینی افزود: سالانه در این شهرستان 400 هزار تن میوه تولید و بدون فرآوری و بسته بندی بصورت فله ای روانه بازار مصرف می شود.

شهرستان مراغه با داشتن 22 هزار هکتار باغ، قطب تولید میوه در آذربایجان شرقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار