احتمال سردی هوا و آسیب دیدگی محصولات کشاورزی

تبریز (پانا) _ سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای درباره احتمال سرد شدن هوا و بارش باران و آسیب‌دیدگی محصولات باغی و زراعی به کشاورزان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
احتمال سردی هوا و آسیب دیدگی محصولات کشاورزی

در اطلاعیه این سازمان به کشاورزان استان توصیه شده است: با توجه به کاهش ۵ درجه‌ای دما در آذربایجان شرقی، کشاورزان و بهره برداران، میزان رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها را کنترل کرده و عملیات برداشت محصولات کشاورزی را مدیریت کنند.
کوچک کردن دریچه پرواز برای جلوگیری از ورود هوای سرد و عوامل بیماری زا و آفات به کندوهای عسل، محافظت از تاسیسات کشاورزی از جمله گلخانه‌ها و انبار‌ها با توجه به نوسانات دمایی و وزش باد، اقدام به تامین سوخت و تنظیم و تهویه رطوبت و دما در مرغداری‌ها و دامداری‌ها و تهیه خوراک پرانرژی از دیگر توصیه‌های این سازمان به کشاورزان در روز‌های آینده است.
در این اطلاعیه آمده است: کشاورزان در اسرع وقت به برداشت محصولات به ویژه صیفی جات از قبیل گوجه فرنگی، لوبیا، سیب زمینی و ذرت علوفه‌ای و انتقال به محل‌های مناسب برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقدام کنند و علوفه‌های پاییزه قبل از وقوع سرما و یخبندان و به منظور بهره مندی از بارندگی‌ها در اسرع وقت کشت کنند.
تسریع در برداشت محصولات پنبه و چغندر، تسریع در آماده سازی زمین و کشت پاییزه غلات (گندم و جو) و کلزا و بلافاصله آبیاری آنها، ادامه عملیات کشت پاییزه گندم و جو و استفاده از ارقام اصلاح شده و بذور گواهی شده در صورت استفاده از بذور خود مصرفی، تسریع در کشت پاییزه به دلیل بارندگی در روز‌های چهارشنبه ۱۴ آبان تا جمعه ۱۶ آبان از جمله مواردی است که در این اطلاعیه به آنها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار