فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

ایران اسلامی الگوی ایستادگی و مقاومت برای دیگر ملت‌هاست

زاهدان (پانا) - فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت اکنون ایران اسلامی به عنوان الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان در عرصه مقاومت و ایستادگی است و نسل جوان امروز نیاز شدیدی به شناخت دقیق از واقعیات دوران دفاع مقدس دارند تا بدانند اجداد، پدران و برادرانشان در آن مقطع چه رخدادهایی را رقم زده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران اسلامی الگوی ایستادگی و مقاومت برای دیگر ملت‌هاست

سردار احمد شفائی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تبیین نقش سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس اظهار کرد: به اعتراف همه دلسوزان نظام اسلامی و همه آنانی که تاریخ اسلام را مطالعه کردند دفاع مقدس ما یک پدیده استثنایی، جاودانه، باشکوه و پر افتخار در طول تاریخ اسلام و ایران بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی به ما نشان داد که در سایه اتحاد، ایمان به خدا، حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی می‌توانیم از همه گذرگاه‌های دشوار عبور کنیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز باید شناخت دقیقی نسبت به اتفاقات دوران دفاع مقدس داشته باشد، افزود: اصحاب رسانه باید تلاش بیشتری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و همچنین ایثار و مقاومت مردم عزیز کشورمان داشته باشند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دوران پر افتخار دفاع مقدس بیان کننده ظرفیت‌های مردمی، حماسی، از خودگذشتگی، ایثار، فداکاری و مشارکت جمعی است.

وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس به ما نشان داد که با ایمان، توکل، اتحاد، همبستگی، اتکا به خداوند و ایثار می‌توانیم از تمامی گذرگاه‌های سخت عبور کنیم و بر دشمن مسلط شویم.

سردار شفائی اظهار کرد: با وجودی که ۴۰ سال از ایثار، خودگذشتگی و مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌گذرد اما هنوز این عزیزان در ذهن‌های مردم حضور دارند.

وی با اشاره به نقش سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس افزود: این استان ۱۶ هزار و ۴۱۶ ایثارگر از جمله ۳۴۲ آزاده، یکهزار و ۳۲۰ جانباز و ۹۳۵ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام کرده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع ۹۳۵ شهید ۴۵۹ شهید از مجموعه سپاه، ۳۴۴ شهید ارتشی و ۴۲ شهید انتظامی استان هستند.

وی بیان کرد: «دفاع مقدس، سیستان و بلوچستان، تجلی وحدت و شکوه مقاومت» شعار هفته تبیین نقش سیستان وبلوچستان در دوران دفاع مقدس نامیده شده است.

سردار شفائی اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های زیادی تدوین شده که از جمله آن تشریح رشادت‌های رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس است.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هر هفته از سال ۱۳۹۹ به یک استان با عنوان تبیین نقش یکی از استان‌های کشور در دفاع مقدس اختصاص یافته که ششم تا ۱۲ دی ماه هفته تبیین نقش سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار