بیانیه جمعی از مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی در واکنش به وجود سند ۲۰۳۰ در اسناد بالادستی

تهران (پانا) - جمعی از مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور بیانیه ای مبنی بر اشتباه صورت گرفته در اسناد بالادستی پیرامون سند۲۰۳۰ صادر کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه جمعی از مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی در واکنش به وجود سند ۲۰۳۰ در اسناد بالادستی

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَدَّتْ طائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ یُضِلُّونَکُمْ وَ ما یُضِلُّونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَ ما یَشْعُرُونَ

گروهى از اهل کتاب دوست دارند که شما را گمراه کنند، ولى جز خودشان را گمراه نمى کنند و (این را) نمى فهمند.

سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه 69

"لُبّ کلام و جان کلام در این سند ۲۰۳۰ که فصل مهمّی مربوط به آموزش و پرورش دارد، این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد." مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)11/02/1398

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که متکی به پشتوانه‌های محکم معارف اسلامی و مبانی تمدن اسلامی است ، اسناد بالادستی معتمد و متعددی وجود دارد که با ابتناء به این اسناد می‌توان برنامه‌های متقن و منسجمی را در حوزه‌ها و ساحت‌های فرهنگی، اموزشی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه نمود.

با مطرح شدن سند 2030 که با مبانی فرهنگی و مذهبی و سیاستهای کلی نظام تغایر داشت و مخالفت صریح و چندین باره مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دلسوزان نظام مقدس را در پی داشت ، امید می رفت پرونده اجرای این طرح برای همیشه بسته شده باشد که متاسفانه با ارائه آن به عنوان اسناد پشتیبان بودجه سال 1400 باز هم امید مخالفین نظام را شعله‌ور نمود.

در گزارش سازمان برنامه بودجه آمده است:

در گزارشی با عنوان «مبانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه سالانه دستگاه‌های اجرایی بودجه ۱۴۰۰ کل کشور (جلد دوم)» که برش و بازتابی از برنامه ششم توسعه است، توسعه پایدار و سند ۲۰۳۰ که به زمان تدوین اسناد تفصیلی برنامه ششم توسعه درسال ۱۳۹۵ برمی‌گردد، به موضوع یاد شده با مضمون «مشارکت فعال در اجرای برنامه‌ها و تعهدات جهانی بویژه اهداف توسعه پایدار و آموزش ۲۰۳۰» اشاره شده است.

پرسش‌ها و ابهامات متعددی در این زمینه مطرح است:

1)چه کسانی در عقبه بودجه نویسی و لایحه نگاری کشور در دولت محترم حضور دارند که از اسناد بالادستی و فرامین و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامیکه راهبرد اصلی نظام است بی اطلاع بوده و یا به عمد به این اسناد توجه نمی نمایند؟

2)مگر لایحه بودجه دارای پشتوانه‌های محکم استنادی نیست ؟ پس چگونه است که حداقل مطالعه و بررسی لایحه توسط مدیران مرتبط با این حوزه های مختلف انجام نمی گیرد؟

3) چرا دولت محترم به عنوان قوه مجریه و رییس جمهور منتخب به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری و سیاست گزاری فرهنگی در کشور سند بومی جایگزین این سند را طراحی و تصویب و ارائه ننموده اند تا باز هم شاهد چنین اشتباهات عجیب و ناراحت کننده ای نباشیم؟

4) چرا دولت محترم به جای بررسی دقیق و رصد عمیق چنین مسأله پر اهمیتی صرفا به مصاحبه روی آورده و عاملان و مجریان چنین اتفاقی را مورد مواخذه قرار نداده و به شفاف سازی در خصوص این موضوع نمیپردازد؟

5) چرا دولت محترم و وزارت آموزش و پرورش برنامه ای در خصوص رفع نواقص اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از اسناد بالا دستی کشور را انجام نداده و یا گزارشی در خصوص اجرای مفاد این سند را به والدین و فرهنگیان محترم ارائه نداده است؟
در پایان اینجانبان به عنوان مسئولین اتحادیه های انجمن های اسلامی دانش اموزان استان های کشور که در سنگر تربیت آینده سازان این نظام خدمتگذار جامعه دانش آموزی هستیم ، با هشدار مجدد به طرح و اجرای موضوعاتی از این دست در فضای آموزش و پرورش که با هدف تغییر سبک زندگی دانش آموزان و به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) تربیت سرباز برای فرهنگ غرب انجام می پذیرد ؛ آمادگی خود را جهت تشکیل میزگرد های کارشناسی با حضور متخصصان امر تربیت و آموزش کشور به منظور تدوین جمعی سندی راهبردی به عنوان جایگزین سند توسعه پایدار بر اساس مبانی اسلامی و ایرانی را اعلام می داریم.

همچنین با اعلام انزجار از چنین اشتباهات و ناتوانی‌ها در تنظیم و تدوین اسناد پشتوانه بودجه کشور خواستار برخورد دولت محترم با خاطیان این امر و اطلاع رسانی شفاف در خصوص این وقایع و برنامه ریزی مجدانه جهت جلوگیری از تکرار وقایع مشابه در زمینه های مختلف به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت کشور به عنوان مرکز حیاتی نیرو سازی آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار