مدیر فرهنگسرای علوم ونجوم خبر داد:

جشنواره بزرگ ساخت دست سازه های خلاقانه با دورریختنی ها

خبرگزاری پانا: مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم از برگزاری نخستین جشنواره ساخت دست سازه های خلاقانه با استفاده از مواد دورریختنی در بوستان کوهسنگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، سید حسین حسینی گفت: این جشنواره که نسبت به مسابقات پیشین ساخت کاردستی خلاقانه با دورریختنی ها از وسعت بیشتری برخوردار است در گرادیان پارک کوهسنگی میزبان بیش از 400 نفر از شهروندان خواهد بود.

وی درخصوص هدف از برگزاری این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در خانه، تغییر نگاه نسبت به مواد دورریختنی و استفاده بهینه از این مواد ، زمینه سازی ایجاد اوقات فراغت در منزل، شور و نشاط اجتماعی و علمی و ایجاد تفکر خلاق در مردم از جمله اهداف این جشنواره است.

حسینی افزود: تفاوت این جشنواره با مسابقات گذشته در گستردگی آن است چرا که در دیگر مسابقات تعداد تیم های شرکت کننده بین 10 تا 15 تیم بود اما در این جشنواره بیش از یکصد تیم دوتا چهار نفره شرکت خواهند کرد.

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم ادامه داد: ارتقای سطح داوری جشنواره نیز از دیگر تفاوت های آن می باشد و سومین تفاوت آن، برگزاری جشنواره به شکل صددرصد خانوادگی است و بجز تیم هایی که اعضای خانواده آنها را تشکیل می دهند سایر تیم ها و گروه ها نمی توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ابتدا تیم های شرکت کننده باید ایده خود را تصویر سازی و روی کاغذ پیاده کنند و سپس با استفاده از مواد دورریختنی که در اختیار آنها قرار می گیرد مانند لامپ سوخته، جوراب، لیوان یک بار مصرف، کش، شانه تخم مرغ، چوب بستنی و ...کاردستی هایی را بسازند که زیبا، خلاقانه و در عین کاربردی بودن سایر اصول و معیارهای مد نظر داوری را نیز داشته باشد.

حسینی ادامه داد: همچنین قرار است یک بانک مواد دور ریختنی هم ایجاد کنیم تا خانواده هایی که مواد دور ریختنی با خود آورده اند در صورت نیاز آنها را با مواد دور ریختنی آن بانک تعویض کنند.

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم تصریح کرد: معیارهای جشنواره؛ خلاقانه بودن، کار گروهی، تصویرسازی مناسب ایده، زیبایی، کارایی، استفاده بهینه از مواد، تمیزی میز کار و استفاده صحیح از زمان می باشد که در هنگام ساخت کاردستی ها ارزیابی می شوند و بلافاصله پس از اتمام مسابقه، نفرات برتر مشخص و به آنها جوایز نفسیی اهدا می شود.

وی افزود: این جشنواره در 24مرداد از ساعت 19الی 22 برگزار می شود و زمان برگزاری مسابقه یک ساعت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار