استاندار زنجان:

زمینه حضور دانش آموزان مستعد و علاقمند درهنرستان ها پررنگ شود

زنجان (پانا) - هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جدید به صورت ویدئو کنفرانس با حضور امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
زمینه حضور دانش آموزان مستعد و علاقمند درهنرستان ها پررنگ شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، فتح الله حقیقی استاندار زنجان در شورای آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: قدردان تلاش پرستاران در روزهای سخت کرونا هستیم.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که قدردان زحمات معلمان که موجب شدند آموزش در ایام کرونایی تعطیل نشود هستیم، ابراز داشت : در برگزاری آزمون دی ‌ماه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شود و باید سلامت شرکت‌کنندگان در آزمون مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع مدرسه در شهرک‌های اقماری یک مشکل در شهر زنجان محسوب می‌شود، ادامه داد: در ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی سرانه مدارس پیش‌بینی شود.

وی با تاکید بر پیگیری جدی ساخت مسکن ملی فرهنگیان، تصریح کرد: کارگروه ویژه پیگیری مسکن ملی فرهنگیان با جدیت فعالیت‌های مربوطه را پیگیری نماید و گزارشی مستمر از آن در هر جلسه شورا ارائه گردد.

حقیقی با اشاره به اهمیت مدارس فنی و حرفه‌ای به ویژه در مناطق محروم استان، اظهار داشت: باید تلاش نماییم ضمن ارتقای کیفیت هنرستان ها، زمینه حضور دانش آموزان مستعد وعلاقمند بیشتری را درهنرستان ها فراهم شود. و

حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای مصوبات جلسه گذشته شورا، گفت: طبق مصوبه جلسه گذشته همکاران 2 دقیقه قبل از شروع درس در شبکه شاد به ارائه نکات بهداشتی در خصوص کرونا می پردازند که این پیشنهاد در سطح وزارت مطرح شد که با موافقت وزیر محترم آموزش و پرورش این طرح در سطح کشور در حال اجرا می باشد.

مظفری با اشاره در برگزاری برخی آزمون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت و فاصله گذاری اجتماعی، اظهار داشت: نحوه ورود و تعداد امتحان دهندگان مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه 2 هزار تبلت خریداری و در مناطق محروم و روستایی توزیع شده است، گفت: این تبلت ها به مدارس اهدا می شوند و مدیر مدرسه به صورت امانی آنان در اختیار دانش آموزان قرار خواهد داد که در زمینه تهیه تبلت از طریق سایر نهادها ، وعده ۵۰۰ تبلت دیگر برای توزیع داده شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت هنرستان و نیاز به توجه به رشد وتوسعه و تجهیز آنان، خواستار بازدید مسئولین عالی رتبه استان از هنرستان ها شد .

در این جلسه گزارشی از پروژه های احداث مدارس توسط جهانگیر صفری مدیر کل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، دستورالعمل برگزاری امتحانات در نوبت اول توسط محمد خندان رئیس اداره ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش زنجان و وضعیت هنرستان‌ها فنی و حرفه ای و کاردانش توسط حمید اخوان رئیس گروه فنی و حرفه ای اداره کل ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار