ارتقای کیفیت در اولویت برنامه ریزی آموزش و پرورش قرار گیرد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی، اولویت آموزش و پرورش بوده و در این خصوص مسوولان مرتبط باید در تامین زیرساخت ها و ابزارهای آموزشی تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت در اولویت برنامه ریزی آموزش و پرورش قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در راستای آنتن دهی اینترنت به روستاهایی که آنتن دهی مناسبی ندارند، اقدامات لازم از سوی دستگاه مرتبط انجام گیرد.

او بیان کرد: از آنجایی که حضور دانش آموزان در مدرسه در شهرهایی با وضعیت نارنجی نیز ممکن نبوده، لازم است ابزارهای آموزشی از قبیل تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت این مناطق با همکاری دستگاه های حمایتی، خیرین و آموزش و پرورش تامین شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در شهرهای با وضعیت زرد، در صورت عدم دسترسی دانش آموزان در مقطع ابتدایی به ابزارهای آموزشی، حضور تعداد محدودی از دانش آموزان این مقطع با مدیریت مسوولان مدرسه برای دریافت آموزش بلامانع است.

بهنام جو با اشاره به ارائه خدمات آموزشی از طریق شبکه شاد، خواستار بهره مندی از فضای این برنامه برای اطلاع رسانی به دانش آموزان و والدین در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی شد.

او افزود: با توجه به حفظ سلامتی دانش آموزان و خانواده های آن ها ،همچنین از این ظرفیت در راستای معرفی ورزش ها و اطلاع رسانی در خصوص تغذیه مناسب با هدف جلوگیری از چاقی و بیماری های ناشی از آن استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به ایام امتحانات گفت: به جز در دوره اول ابتدایی که برای دو کتاب فارسی و ریاضی امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود، سایر امتحانات غیر حضوری خواهد بود.

احمد ناصری تصریح کرد: با توجه به ارائه آموزش به صورت غیرحضوری،برخی از دانش آموزان از داشتن ابزارهای آموزشی بی بهره هستند که تلاش می شود با جذب کمک های خیرین این ابزارها خریداری و در اختیار آنان قرار گیرد.

او با بیان اینکه بسیاری از نواقص شبکه آموزشی شاد برطرف شده است، گفت: همچنان در زمینه احراز هویت دانش آموزان و معلمان و دانلود و آپلود صوتی و تصویری فایل های آموزشی مشکلاتی وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: با اینکه در ۲ هزار مدرسه زیرساخت های اینترنت توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مهیا شده است، اما همچنان در ۲۴۳ روستا در استان با مشکل آنتن دهی اینترنت مواجه هستیم.

در این جلسه معاونان متوسطه و ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گزارشی از روند آموزش با روش های مختلف و میزان بهره مندی دانش آموزان از ابزارهای آموزشی ارائه کردند.

همچنین رزمی ،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گزارشی از تامین زیرساخت های اینترنتی برای سهولت دسترسی دانش آموزان در نقاط مختلف استان ارائه و نسبت به تامین زیرساخت ها و تقویت آنتن اینترنت در روستاهای باقی مانده تا پایان سال و نیمه اول سال آینده قول مساعد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار