معاون وزیر:

برنامه درسی درخشان برنامه‌ای است که ظرفیت بالای دانش‌آموزان مستعد را بفهمد

تهران (پانا) - روسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با یکدیگر دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه درسی درخشان برنامه‌ای است که ظرفیت بالای دانش‌آموزان مستعد را بفهمد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، صبح امروز یکشنبه 30 آذرماه حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و الهام یاوری رئیس سازمان استعدادهای درخشان در سالن شهید سلیمی جهرمی سازمان پژوهش با یکدیگر دیدار کردند.

ملکی در ابتدای این نشست با اشاره به ارتباط سازمان پژوهش با بخش های مختلف حوزه ستادی، یادآور شد: ارتباط ما با برخی از این بخش‌ها، ارتباط طراحی و اجرا است به این شکل که ما برنامه آموزشی را طراحی و تدوین کرده و آنها اجرا می کنند. ارتباط ما با سازمان استعدادهای درخشان و سازمان استثنایی، ارتباط با متن برنامه درسی است.

وی با تاکید بر اینکه باید این ارتباط را غنی و قویتر کرد، افزود: اگر بخواهیم برنامه درسی متناسب با استعدادهای درخشان داشته باشیم لازم است برنامه درسی درخشان طراحی شود. برنامه درسی درخشان برنامه‌ای است که ظرفیت بالای دانش آموزان مستعد را خوب بفهمد، درک کند و محتواهای آموزشی متناسب با آنها را به اجرا درآورد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت سازمان استعدادهای درخشان اعلام کرد: سازمان پژوهش تمام توان خود را برای تحقق این منویات به کار خواهد گرفت.

در ادامه الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن اشاره به ارتباطات این دو سازمان ابراز امیدواری کرد سه ویژگی، برنامههای عمیق و چند لایه؛ کل نگر و پیوندساز و کاربردی بودن در تعاملات پیش روی این دو سازمان مد نظر قرار گیرد.

وی بازنگری در محتواهای تکمیلی، تألیف کتاب‌های تکمیلی در حوزه علوم انسانی و هنر، تألیف محتواهای تکمیلی برای دیگر حوزه ها، توسعه ساختار مناسب برای آموزش و پرورش خودآموز و خودخوان را از جمله انتظاراتش از برگزاری این جلسه و تعامل با سازمان پژوهش دانست.

سپس هر یک از حاضران به بیان نظرات خود پرداختند. ملکی در جمع بندی این جلسه با اشاره به اینکه نگاهمان به برنامه درسی مکمل استعدادهای درخشان نگاهی نیست که آن را وابسته به کتاب درسی بدانیم بلکه عوامل دیگری در این مساله دخیل است، یادآور شد: تحولات علمی روز، ارائه تعاریف نوین در اسناد بالادستی، روان شناسیرفیت شناسی و کتاب های درسی بخشی از این عوامل موثر هستند.

وی پیشنهاد کرد دو کارگروه در رابطه با همکاری های این دو سازمان تشکیل شود تا این ارتباط به صورت مستمر وجود داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی همچنین بر رجوع به پژوهش‌های صورت گرفته، استفاده از صاحب نظران این عرصه و بهره‌گیری از تجارب بین المللی تاکید کرد.

در این نشست مشورتی علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری، کوروش امیری نیا مدیرکل دفتر کتاب‌های آموزش عمومی و متوسطه نظری، عبدالله اسدی مشاور رئیس سازمان، صدیقه حسن زاده مسئول روابط عمومی سازمان پژوهش و همچنین فتحی نژاد از سازمان استعدادهای درخشان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار