بهره مندی بیش از 8 هزار نفر از خدمات ناظران سلامت هلال احمر استان زنجان

زنجان (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت طی 20 روز اخیر هشت هزار و 855 نفر از خدمات طرح ناظران سلامت، هلال احمر در این استان به منظور مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری بهره مند شده اند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی بیش از 8 هزار نفر از خدمات ناظران سلامت هلال احمر استان زنجان

علی طاهری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح بر اساس توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، افزود: طرح ناظران سلامت با همکاری 811 نفر از جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب 422 تیم و با مشارکت بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی اجرا می شود.
وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح جامعه در حال انجام است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این طرح جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان با کارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان هلال احمر، به گروه بهداشت محیط محلات ملحق می‌شوند.
طاهری تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی است. که تاکنون از هفت هزار و 82 مکان بازدید و از آنها نظارت انجام شده است.
وی ادامه داد: در طرح ناظران سلامت، نظارت بر 7 هزار و 82 اماکن صنفی، مراکز ارائه خدمات مردمی، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار توسط 422 اکیپ از هلال احمر با مشارکت کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت انجام ‌شده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در این طرح انجام می‌شود.
طاهری اضافه کرد: طرح ناظران سلامت از 10 آذر در سطح استان زنجان آغاز شده و هم اکنون نیز در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار