رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر:

ورودمتوسط ۱۰۰ هزارپرونده به حوزه قضایی اسلامشهردرطول یک سال

اسلامشهر (پانا) -رئیس دادگستری اسلامشهر عنوان کرد نباید نسبت به بیت المال و حقوق عمومی مماشات کرد. حفظ کاربری‌ها جزء حقوق عمومی است و نباید در تغییر کاربری غیرقانونی اراضی شهری سکوت کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ورودمتوسط ۱۰۰ هزارپرونده به حوزه قضایی اسلامشهردرطول یک سال

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با حضور در جلسه شورای مدیران ارشد شهرداری در سخنانی اظهار کرد: امروز هر کس که در این شهر زندگی می‌کند و دوری در شهر می‌زند، می‌بیند که در شهر برنامه‌ریزی و اراده‌ای برای کار وجود دارد، بطوری که توسعه و پویایی شهر در تمام ابعادش به چشم می‌خورد که همه اینها به واسطه عنایت خدا و همت مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر است.

او در ادامه بیان کرد: طی یک سال، بطور متوسط ۱۰۰ هزار پرونده در حوزه قضایی اسلامشهر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که این آمار قابل توجهی است و در این میان نقش شهرداری برای کاهش ورود برخی پرونده‌ها حائز اهمیت است، شهرداری تا جایی که ممکن است باید موضوع وصول مطالبات خود را بدون درگیرشدن در مباحث دادگستری به ویژه از طریق اجرای ثبت حل و فصل کند، مگر در مواقع لزوم که نیاز به هماهنگی با حوزه قضایی و دادگستری باشد.

کمیلی مقدم تصریح کرد: ما حق نداریم نسبت به بیت‌المال و حقوق عمومی مماشات کنیم، حفظ کاربری‌ها جزء حقوق عمومی است و نباید در تغییر کاربری غیرقانونی اراضی شهری سکوت کرد.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به طرح مشکلات و موانعی که از سوی سازمان نظام مهندسی در مسیر ارائه خدمات به شهروندان وجود دارد، خاطرنشان کرد: کار مردم باید در زمان متعارف خودش انجام شود، باید هرگونه وقفه‌ای که مانع ارائه خدمات به مردم می‌شود را برطرف کرد و دستگاه‌های مربوطه مکلف به همکاری هستند تا کارها با سرعت و کیفیت مطلوبی پیش برود ضمن اینکه شهرداری هم نباید از ظرفیت‌های قانونی به ویژه استفاده از تبصره ۷ ماده صد قانون شهرداری‌ها برای پاسخگو کردن مهندسین ناظر غافل باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار