معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس‌:

باید هر مدرسه را به یک پژوهشسرا تبدیل کنیم

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اعلام کرد باید تلاش کرد هر مدرسه یک پژوهش‌ سرا باشد چرا که اهمیت پژوهش سرا در تلفیق دانش نظری و فعالیتهای علمی و کاربردی و همچنین طراحی پروژه های تحقیقی و پژوهشی بسیار مهم و اثرگذار است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
باید هر مدرسه را به یک پژوهشسرا تبدیل کنیم

رسول قانونی در آیین امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش فارس و بنیاد نخبگان استان گفت: امروزه با گسترش ابعاد مختلف علمی مسئله آموزش و پژوهش از نیازهای مهم جامعه به شمار می‌رود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس بیان کرد: به همین خاطر وجود مراکزی که از دوران ابتدایی دانش آموزان را جهت حضور در عرصه های بزرگ علمی، پژوهشی و فناوری آماده نمایند امری مهم و ضروری است.

قانونی افزود: نگاه عالمانه‌ای که در راه‌اندازی پژوهشسراها وجود داشته قابل تحسین است، چراکه امروز پژوهشسراهای دانش‌آموزی یکی از مراکز تقویت پژوهش و فعالیتهای پژوهش محور در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین هستند که فعالیتهای بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مدیران پژوهش سراها طراح حرکت آینده دار و آینده ساز برای رشد خلاقیت ها و ایده های دانش آموزان در عرصه پژوهش و دانایی هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان ما باید با حضور در پژوهش سراها لذت و شوق یادگیری را بچشند و دبیران و همکاران خوب ما نیز با تدریس و یاددهی اثربخش نقش موثری در گسترش و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق در بین دانش آموزان ایفا کنند.

در پایان این مراسم از 15 نفر از مدیران پژوهشسراهای استان که در ارزشیابی سالانه حائز مقام شده بودند تجلیل شد.

بر اساس این تفاهم نامه، اداره کل آموزش و پرورش فارس و بنیاد نخبگان استان در راستای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به مطالعه و تحقیق، تدوین معیارهای استاندارد برای ارتقا سطح دانش تخصص دانش‌آموزان، هدایت، جهت‌دهی و نظارت مستمر بر ایده‌های اولیه تا مرز به ثمر نشستن آنها و آماده کردن زمینه‌های مناسب برای انجام پژوهش علمی، عملی و کاربردی توسط دانش‌آموزان با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار