مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

اختصاص 140 میلیون تومان وام به خانواده‌های دارای 2 معلول

زنجان (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اختصاص مبلغ 140 میلیون تومان کمک بصورت بلاعوض به خانواده‌های دارای دو معلول برای خرید خانه خبر داد و گفت سقف تسهیلات ودیعه مسکن در استان حداکثر ٢٠ میلیون تومان است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 140 میلیون تومان وام به خانواده‌های دارای 2 معلول

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاهداجتماعی محمد محمدی قیداری اظهار کرد: یکی از اولویت‌های بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف تامین مسکن آنهاست.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از عمده مشکلات مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی نیز داشتن مسکن مناسب محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا بهزیستی نسبت به شناسایی خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر اقدام کرده است.

محمدی ضمن تأکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها در ساخت مسکن مددجویان بهزیستی گفت: البته بهزیستی با استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرداخت 3 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات در حوزه مسکن به مددجویان بهزیستی گفت: این مبلغ از طریق صندوق ولایت کمیته امداد پرداخت شده و در این زمینه استان زنجان با معرفی 57 خانوار رتبه نخست را کسب کرده است.

وی ضمن اعلام اختصاص مبلغ 140 میلیون تومان بصورت بلاعوض به خانواده‌های دارای دو معلول برای خرید خانه افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان حداکثر ٢٠ میلیون تومان است و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن ۳۶ ماهه است که شرایط ضمانت این وام‌ها برای مددجویان تسهیل شده است.

محمدی در ادامه از ساخت 200 واحد مسکونی برای معلولان با همکاری سازمان بسیح سازندگی کشور خبر داد و گفت: این تعداد طبق سهمیه و برش تعیین شده دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور است که این مهم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اقدام به موقع، سریع و جهادی در دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت‌، هزینه‌کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب‌سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب‌سازی و جلوگیری از موازی‌کاری‌های موجود از اهداف اختصاصی مناسب‌سازی مسکن مددجویی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار