وبینار توجیهی طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش ورامین

ورامین (پانا)- کارشناسی پیشگیری آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش ورامین از طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه‌ای بسیار مهم درحوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد ونیازمند ورود وکمک همه افراد تاثیرگذار در جامعه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
وبینار توجیهی طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش ورامین

طرح یاریگران زندگی که دومین سال اجرای آن است، در جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر به تصویب رسیده است که این طرح با دو رویکرد فعالیت می‌کند. ۱) فعالیت رشد مدار ۲) فعالیت اجتماعی محور یا محله محور که برای ۳ گروه تاثیرگذار در نظام آموزشی شامل دانش‌آموزان والدین و مربیان مدارس با هدف ظرفیت سازی برای جلب مشارکت در پیشگیری اولیه از اعتیاد در رفتارهای پرخطر طراحی و تدوین شده است .

در جلسه توجیهی وبینار در راستای اجرای طرح یاریگران زندگی با هماهنگی معاونت پرورشی و کارشناسی مشاوره و کارشناسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، قرار بر این شد که با توجه به حوزه اجتماعی محور که شامل شناسایی مشکلات درون مدرسه‌ای است و برای آن راهکارهایی را مدیران و مشاوران طرح در نظر بگیرند.

دراین جلسه ابراهیمی کارشناسی پیشگیری آسیب های اجتماعی گفت: در حوزه رشدمدار هم که هدف اصلی دانش‌آموزان هستند آموزش‌هایی در بستر شاد در نظر گرفته شده است که در کنار آنها از آموزش به والدین وهمکاران هم در طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر غافل نخواهیم شد.

ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد نیازمند ورود و کمک همه افراد تاثیرگذار در جامعه است که در این طرح باید از تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی مانند: هلال احمر، شورای‌دانش آموزی و انجمن اسلامی که تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند یک عضو از این اعضا را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار