صیدلو: آموزش و پرورش می‌تواند انسان پژوهشگر تربیت کند

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بر داشتن برنامه‌ریزی صحیح و اطلاعات همه جانبه از مشکلات و اهداف به عنوان ابزارهای رسیدن به مقصود تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: آموزش و پرورش می‌تواند انسان پژوهشگر تربیت کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو با تبریک هفته پژوهش گفت: مقدمه انجام هر اقدامی برای تعیین مسیر مطلوب، اطلاعات کافی است و برای رسیدن به هر هدفی و انجام هر کاری نیازمند به برنامه‌ریزی درست و صحیح هستیم. بدیهی است اطلاعات صحیح و دقیق به جز از طریق پژوهش و تحقیق متناسب به دست نخواهد آمد، در واقع زیربنای انجام درست همه کارها پژوهش و تحقیق اولیه صحیح و داشتن اطلاعات متناسب و دقیق با آن کار است.

صیدلو گفت: خلاقیت زمانی بروز و ظهور پیدا می‌کند که مستندات پژوهشی شفاف و کاملی از مسئله در پیش رو باشد و انسان متفکر مجدد مسیر گردآوری اطلاعات را تکرار نکند و فرصت را برای به شکل دیگر نگریستن برای خود فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: فناوری به دست آوردن و ساختن ابزار جدید حل مسئله است که در واقع همان خلاقیت در روش عبور از مشکلات و رسیدن به مطلوب با نگاه دقیق و مبتنی بر ساخت ابزار خلاقانه است که جز در سایه تحقیق مستمر و پژوهش مستند امکان‌پذیر نیست.

صیدلو گفت: هرگاه برای طی کردن جاده های پیش رو اصرار به اختراع مجدد چرخ داشته باشیم در واقع در مسیر تولید علم و پیشرفت در جا مانده‌ایم. آموزش و پرورش تنها مکانی است که امکان تربیت انسان‌های خلاق و پژوهشگر را دارد و اگر به آموزش و پرورش به دید یک دستگاه تربیت انسان تمام ساحتی بنگریم، بدون شک انسانهایی رشد خواهند کرد که پژوهش‌مدار و خلاقانه به فکر حل مشکلات زندگی مردم و آبادی ایران اسلامی خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار