محمد گوهری فرد از حافظان کل قرآن کریم شهرستان شیروان:

قرآن کریم عامل فراهم شدن شرایط سعادت، رستگاری،آسایش و آرامش انسان است.

شیروان(پانا)- یک حافظ قرآن گفت قرآن کریم مجموعه تعالیم و مبانی است که می ‌توان بدون تعصب و تحجر از آن بهره برد و روح خود را با آن تغذیه و پرورش داد و در مسائل روزمره و کلام از آن به نحو احسن بهره گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کریم عامل فراهم شدن شرایط سعادت، رستگاری،آسایش و آرامش انسان است.

به مناسبت هفته قرآن و عترت و به منظور آشنایی اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با زندگی و عوامل موفقیت و نحوه فراگیری حفظ قرآن، گفتگویی با حافظ جوان محمد گوهری فرد انجام داده ایم که در ادامه توجه همه شما عزیزان را به این گفتگو جلب می کنیم.

در ابتدا ضمن عرض تبریک هفته قرآن و عترت خدمت جنابعالی و تشکر بابت حضور در این گفتگو، لطف نموده به صورت مختصر خودتون را معرفی کنید؟

بنده محمد گوهری فرد متولد 29 آذر 1381 در شهردارالمصلین شیروان هستم و در حال حاضر نیز در پایه دوازدهم و در رشته علوم انسانی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی این شهرستان مشغول به تحصیل می باشم و خداوند متعال را شاکرم که به من عنایت و توجه خاصی کرد که از کودکی با کمک پدر و مادرم با قرآن مأنوس و مألوف شوم و در این وادی پر از معنویت قرار بگیرم و ان شاء الله امیدوارم که خداوند نیز توفیق بدهد تا برای همیشه در این مسیر ثابت قدم بمانم.

در چه مدت توانستید قرآن کریم را به صورت کامل حفظ کنید؟

از سال ۱۳۹۰ به طور جدّ شروع به حفظ قرآن کریم کردم تا اینکه در سال ۱۳۹۳ توفیق حفظ کل قرآن مجید به بنده عطا شد.

همنشینی با قرآن کریم چه آثار و برکاتی برای افراد جامعه دارد؟

قرآن کریم مجموعه تعالیم و مبانی است که می ‌توان بدون تعصب و تحجر از آن بهره برد و روح خود را با آن تغذیه و پرورش داد و در مسائل روزمره و کلام از آن به نحو احسن بهره گرفت. قرآن مجید نسخه شیوا، زیبا، پر مغز و درس آموز عجیبی است که آدم را به شگفتی وا میدارد و به هر شخصی که می رسیم که درباره قران چیزی میگوید و صد البته از آن تمجید و تحسین می کند و این وحدت نظر درباره قرآن نشان دهنده تاثیر و اثر مهم و کارساز آن بر قلب ها و خرد هاست و از قرآن است که برکات سرازیر می شود و به عبارتی ما در قرآن احکامی مثل اقتصاد، شیوه رفتار فردی و اجتماعی و از این قبیل را زیاد داریم و هرکه با قرآن نشست و برخاست داشته باشد از آن اثر و تاثیر می پذیرد.

از مسئولین جامعه و دست اندرکاران قرآنی چه تقاضایی دارید؟

این تقاضا را نه فقط به مسئولین بلکه به تک تک افراد جامعه یادآوری می کنم که در هر جایی که هستیم جایگاهمان را در نظر بگیریم به اینکه هیچ حد و مرزی بی دلیل ایجاد نشده است لذا از مسئولین عزیز نیز این تقاضا را دارم که از امور قرآنی که یکی از زیربنا های نظام تعلیم و تربیت است حمایت و مشارکت بیشتری داشته باشند تا کارها به نحو احسن انجام پذیرد.

از پدران و مادران برای هدایت فرزندانشان به سمت قرآن کریم چه انتظاری دارید؟

از والدین گرامی بچه ها می خواهم زمینه ورود فرزندانشان را به عرصه فراگیری قرآن فراهم کنند و بدانند که با این کار پاداش دنیا و آخرت را برای خود ثبت نموده اند حتی اگر هرچه تلاش کنند و به دلخواه شان دست نیابند.

برای هم سن و سالان خودت چه سفارشی دارید؟

از همه دانش‌آموزان عزیز هم می‌خواهم بدون هیچ برداشت و تعصبی به بررسی درباره اموری که مربوط به قرآن کریم هست بپردازند و مطمئناً با همین تحقیق هم که شده حالی بهتر و همچنین دیدی درست تر و گسترده تر پیدا خواهند کرد و برکات قرآن متناسب با شرایط فرد مأنوس با آن و یاد آن شامل حال او خواهد شد و آدمی هر مشکلی گرچه در نظرش سخت و غیر ممکن هم بیاید اگر با قرآن مأنوس گردد و به عظمت آن ایمان داشته باشد قرآن این مشکل را تا حد ممکن برطرف خواهد کرد.

در چه مسابقه هایی شرکت و چه رتبه هایی را تا کنون کسب کرده اید؟

به حمد و مدد الهی بنده تا کنون در چندین نوبت در مسابقه های حفظ قرآن کریم، مرحله های شهرستانی و استانی اداره های آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، بسیج دانش آموزی و... موفق به کسب رتبه اول شدم و همچنین در مرحله کشوری به رتبه ششم نائل گشته و از همه مهمتر گواهینامه لیسانس (مدرک درجه سه حفظ قرآن کریم) را نیز دریافت کرده ام.

حفظ قرآن کریم چه تأثیری در زندگی فردی و اجتماعی شما داشته است؟

حفظ قرآن کریم منشأ پرورش و نمو فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی بنده بود و باعث افزایش وسعت دید علمی، بیان درست، تفکر سالم و از این قبیل چیزها شد با یک مثال عرض می کنم و آن اینکه شما فرض کنید کسی که حافظ قرآن است و وارد جمعی می شود همان ابتدا با چشم تعظیم و تکریم به او نظر می شود و فضای آن جمع را تحت تاثیر قرار داده و همچنین از همه مهم تر وجهه اجتماعی برای او معین خواهد شد.

در جهت حفظ قرآن کریم در محضر کدام یک از اساتید قرآن شاگردی کردهاید؟

بنده حفظ کل قرآن کریم را بعد از لطف الهی و دعای والدین مدیون اساتیدی همچون جناب آقایان مجید نیکویان، حاج رمضانعلی ایزانلو، محمد صفایی، حمید رحمتی و هادی اسماعیل زاده که همه از حافظان کل قرآن کریم می باشند و همچنین اسماعیل نیک فهم (در بخش تجوید و صوت و لحن) بوده و هستم که هر کدام از این عزیزان افتخاری برای جامعه قرآنی در سطح کشور محسوب می شوند که جا دارد در همین جا از تلاش های تک تک این عزیزان سپاسگزاری نمایم.

در رابطه با وقف های قرآنی چه سفارشی دارید؟

وقف از باقیات الصالحات است و بعد از مرگ انسان هم برکاتش بر انسان عرضه می شود و چه از این بهتر که وقف قرآنی و برای قرآن باشد و این یک کار جهادی برای خدا است.

حرف پایانی؟

در پایان حدیثی از امام علی علیه السلام را با عنوان "معرفت النفس انفع المعارف" ذکر می کنم و امیدوارم که همه آحاد بشر و به خصوص ما مسلمانان خودشناس باشیم و همچنین بنده هم از جنابعالی به عنوان خبرنگار در همه حوزه ها به ویژه قرآن کریم تقدیر و تشکر می کنم .

گفتگو حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار