آرای الکترال امروز به صندوق ریخته می‌شود، بایدن یا ترامپ؟

تهران (پانا)‌ - نشست کالج الکترال آمریکا امروز در ایالات مختلف برگزار خواهد شد و آرای الکترال گزینشگران به صندوق انداخته می‌شود تا با تایید آرا، پیروزی جو بایدن و شکست دونالد ترامپ به صورت رسمی تایید شود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آرای الکترال امروز به صندوق ریخته می‌شود، بایدن یا ترامپ؟

امروز 14 دسامبر (24 آذر)، کالج الکترال تشکیل جلسه می‌دهد تا رای‌های الکترال جو بایدن و دونالد ترامپ را تایید کند. این آراء از آن جهت اهمیت دارند که نتایج انتخابات را به صورت رسمی و قطعی مشخص خواهد کرد و احتمالا امروز پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی و نامزد حزب جمهوری‌خواه تایید نهایی خواهد شد.

برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری در ایالات متحده آمریکا، ۲۷۰ رای الکترال لازم است و طبق نتایج اولیه انتخابات آمریکا، جو بایدن توانست ۳۰۶ رای الکترال را در مقابل ۲۳۲ رای دونالد ترامپ به دست آورده و رئیس‌جمهوری منتخب این کشور شود (در مجموع 538 رای الکترال وجود دارد). دونالد ترامپ از یک ماه گذشته با نپذیرفتن نتایج انتخابات و ادعای تقلب، اقدام به شکایات متعدد در ایالات مختلف کرد اما به مرور طی پنج هفته گذشته، مقامات قضایی ایالات آمریکا، نتایج بررسی‌های مجدد را اعلام کردند و شکست دونالد ترامپ در تمام این ایالات، محرز شد.

ترامپ پیش از این اما اعلام کرد که اگر مجمع گزینندگان، آرای الکترال را تایید کنند، او نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت و به همین خاطر نشست کالج الکترال از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

در انتخابات اخیر آمریکا، جو بایدن بیش از 70 میلیون رای مردمی را کسب کرد و در نهایت با ۳۰۶ رای الکترال در مقابل ۲۳۲ رای ترامپ پیروز انتخابات لقب گرفت. اگر به هر طریق امروز آرای الکترال جو بایدن تایید نشود، کار انتخاب رئیس‌جمهوری به مجلس نمایندگانی که تحت کنترل دموکرات‌ها است، ارجاع داده می‌شود و به نظر می‌رسد در این صورت، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان که خود عضو حزب دموکرات‌ها و مخالفت سرسخت دونالد ترامپ است، پیروزی بایدن را تایید و اعلام خواهد کرد.

به محض اینکه آرای الکترال اخذ شد، به کنگره ارسال می‌شوند، جایی که دو مجلس در ششم ژانویه برای نشستی به ریاست مایک پنس تشکیل جلسه می‌دهند. پاکت ‌نامه‌های هر ایالت و واشنگتن دی.سی در آنجا باز و آراء شمارش خواهند شد. پس از آن یک گام دیگر باقی می‌ماند و آن تحلیف است. قرار است مراسم تحلیف 20 ژانویه برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار