عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با پانا؛

اقدامات ترامپ علیه ایران «جنایت» بود

تهران (پانا)‌ - عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه ترامپ جنایتکار بود و مطمئنا بین وی با جو بایدن تفاوت دارد، تاکید کرد جو بایدن چندین بار اعلام کرده که به برجام برمی‌گردد و این تاثیر مطلوبی از نظر اقتصادی برای کشورمان خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات ترامپ علیه ایران «جنایت» بود

محمدرضا بادامچی در ارتباط با دیدگاه‌های مختلف داخل کشور درباره تحولات انتخابات آمریکا و اینکه برخی معتقدند بین دونالد ترامپ با جو بایدن تفاوتی وجود ندارد ولی عده‌ای دیگر به تفاوتی فاحش بین این دو شخصیت اعتقاد دارند، به پانا گفت: «قطعا ترامپ و بایدن با هم تفاوت دارند. دیدگاه این دو نفر با هم متفاوت است و حتی تاثیر هر کدام از این دو نفر نسبت به دنیا و حتی نسبت به کشور ما نیز با هم فرق دارد.»

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم ادامه داد: «ترامپ جنایتکاری بود که در سال‌های اخیر همه مشاهده کردیم که چه خصومتی با کشور ما داشت، چه بلاهایی بر سر کشور آورد، او پروتکل‌ها و مقررات جهانی را زیر پا گذاشت، این آدم با جو بایدن قطعا نمی‌تواند یکی باشد.»

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «اما اینکه در داخل کشور تاثیر داشته باشند، این ضعف سیاست‌گذاری ما است که عینا در کشور نمود پیدا می‌کند. تاثیرپذیری ما نشانه ضعف ما است. اما در هر صورت آن‌ها با هم متفاوت هستند و تاثیرشان هم در دنیا با هم تفاوت خواهد داشت.»

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تاکید کرد:‌ «ما باید در داخل، دستور کار و مدیریت خود را پیش ببریم. قطعا با آمدن جو بایدن تاثیر مطلوب و فضای مناسب‌تری برای ارتباط و مذاکره با دنیا برای کشورها به وجود خواهد آمد. آن‌ها چندین بار اعلام کرده‌اند که ما به برجام برمی‌گردیم و این تاثیر مطلوبی در فضای سیاسی ما ایجاد خواهد کرد به ویژه از نظر اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.»

مشکل دو تا است

خیلی برای کشور ما تاسف‌برانگیز است که چرا ما با این همه امکانات و ذخایر و این هم فکر و اندیشه، کاری می‌کنیم که حتی کشور مطلوب جوانان تحصیلکرده نباشد

بادامچی گفت: «سیاست‌گذاری داخلی کشورمان بسیار مهم است، فضایی که در مدت 2سالی که ترامپ از برجام خارج شد، یک فضای غیرمتعارف بود، تاثیر بسیار منفی در اقتصاد ما گذاشت، تحریم‌های ناجوانمردانه به کشورمان تحمیل کرد، همه روزنه‌ها را محدود کرد و این چیزی جز جنایت نیست. ما با سیاست‌گذاری خودمان می‌توانیم در مقاطعی این فضاهای نامطلوب را خنثی کنیم. مشکل دو تا است، یک زمانی دیگران برای ما مشکل ایجاد می‌کنند و دیگری اینکه ما از درون یک انسجام مدیریت و سیاست‌گذاری باید داشته باشیم که بتوانیم این موارد بیرونی را خنثی کنیم، این به انسجام سیاست‌گذاری داخلی برمی‌گردد و فهم جریان‌های جهانی. ممکن است برخی این چیزها را خیلی ساده‌انگاری و کشور را دچار تلاطم کنند.»

وی تاکید کرد: «ما اگر سیاست‌گذاری‌های بنیادی در کشور داشته باشیم می‌توانیم بخشی از مشکلات را خنثی کنیم. حال اگر بخواهیم همین وضع را ادامه دهیم گناه دارد و واقعا به مردم ما فشار زیادی وارد خواهد شد. بنابراین باید طوری ارتباط و صحبت‌های خود را با دنیا و روابط اقتصادی‌مان را با دنیا به ویژه همسایگان که سراسر فضای اشتغال برای ما است، درک کنیم تا موفق ‌شویم. ذخایر غنی ایران در دنیا بی‌نظیر است و می‌توانیم کشور را توسعه دهیم. این خیلی برای کشور ما تاسف‌برانگیز است که چرا ما با این همه امکانات و ذخایر و این هم فکر و اندیشه، کاری می‌کنیم که حتی کشور مطلوب جوانان تحصیلکرده نباشد.»

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در پایان به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نیز اشاره کرد و گفت: «افراد می‌آیند و می‌روند آنچه مهم است این است که از این تلاش‌ها، چه چیزی نصیب کشور می‌شود. سرنوشت 85 میلیون ایرانی به سیاست‌گذاری جناح‌های کشور بستگی دارد. هر کس که با انسجام و نگرش جهانی باشد که بتوانیم ارتباطات تجاری و سیاسی را توسعه بدهیم، کشور هم توسعه پیدا می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار