از سوی مسیب زاده اعلام شد

تشریح 5 فعالیت محوری هفته قرآن؛ جشن عبادت دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش 5 فعالیت متمرکز و محوری این اداره کل را همزمان با آغاز هفته قرآن، عترت و نماز تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تشریح 5 فعالیت محوری هفته قرآن؛ جشن عبادت دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در خصوص اقدامات شاخص در هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز گفت : همانطور که از قبل اطلاع رسانی شد هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز را طی یک بازه زمانی 15 روزه از روز 24 آذرماه آغاز خواهیم کرد و هدف اصلی از آن هم برقراری انس با قرآن، عترت و نماز بین دانش آموزان و فرهنگیان عزیز است.

وی افزود: وظیفه داریم به بهانه برگزاری این هفته از تلاش گران عرصه قرآن،عترت و نماز آموزش وپرورش و فرهنگیان عزیز تقدیر و تشکر کنیم و قبل از هر چیز باید از فرهنگی عزیز جناب آقای هادی موحدی امین که توانست مقام اول مسابقات قرآن کشوری را کسب کند تقدیر و تشکر کنم و بنده این افتخار ارزشمند را به همه دانش آموزان و به خصوصا خانواده بزرگ فرهنگیان کشور تبریک عرض می کنم و ان شاء الله سالهای سال در عرصه فعالیت های قرآن بدرخشند و نماینده خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی باشند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز ادامه داد: همانطور که قبلا اشاره شد 5 فعالیت محوری و شاخص را به صورت متمرکز در کنار فعالیت های بسیار گسترده ای که عزیزانمان در مدارس و مناطق و استان ها برگزار می کنند در حوزه ستادی در حال اجرا خواهیم داشت استقبال ما از هفته گرامیداشت هفته قرآن،عترت و نماز در پنج شنبه شب مصادف با 20 آذرماه محفل انس با قرآن با حضور استاد جناب آقای حاج حمید شاکرنژاد به همراه زیارت امین الله از کنار بارگاه و مضجع شریف حضرت امام رضا (علیه السلام) امام مهربانی ها انجام گرفت که حدود 640 هزار نفر به صورت زنده از این محفل ارزشمند بهره مند شدند علیرغم اینکه تبلیغ آنچنانی نکرده بودیم اما استقبال گسترده ای از این مراسم شد که این استقبال پرشور نشان می دهد که دانش آموزان و فرهنگیان ما چقدر علاقه مند به این نوع فعالیت های ارزشی هستند.

وی افزود: همانطور که می دانید تمام این آمار و ارقام استقبال از مراسم بر روی نرم افزار مشخص است و کاملا امری مشخص و مسجل است.

مسیب زاده خاطر نشان کرد: روز دوشنبه 24 آذرماه یکی از فعالیت های شاخص خودمان را انجام خواهیم داد که در واقع مراسم آغاز هفته گرامیداشت قرآن،عترت و نماز با قرائت پیام جناب آقای دکتر حاجی میرزایی ، وزیر محترم آموزش و پرورش برای فرزندان و فرهنگیان عزیزاین مرزو بوم خواهد بود.

وی تصریح کرد: روز 24 آذرماه ساعت 18 عصر اجرای برنامه حفظ و پاسخ گویی به سوالات حفظ دانش آموزان با دعوت از 2 نونهال قرآنی کشور دانش آموزان عزیز خانم زینب فیضی و آقای علی فیضی از حافظین کل قرآن کریم به صورت زنده در بستر شبکه شاد در کانال های مختلف پخش خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز یادآور شد : روز چهارشنبه 26 آذرماه با حضورجناب آقای دکتر کاظمی، معاون محترم پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل حوزه ستادی مراسم رونمایی از چارت قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز را خواهیم داشت .

وی ادامه داد: عصر روز چهارشنبه در اتفاقی نادر مراسم محفل انس بین المللی قران کریم را در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد خواهیم داشت که جناب آقای اسامه کربلایی نفر اول مسابقات بین المللی مالزی از کشور عراق و جناب آقای سید جواد حسینی از قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان در این مراسم حضور خواهند داشت.

مسیب زاده اضافه کرد: روز شنبه 29 آذرماه نیز همزمان با شب میلاد باسعادت بانوی مکرم اسلام حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) اجرای برنامه هیئت های مذهبی دانش آموزی کشور را به صورت مجازی خواهیم داشت که نمونه از فعالیت های هیئت های مذهبی دانش آموزی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 30 آذرماه نیز یک محفل از جشن شکوفایی، عبادت و تکلیف را به صورت مجازی و نمادین برای دانش آموزان عزیز برگزار خواهیم کرد امسال حال و هوای هفته قرآن ، عترت و نماز با توجه به شرایط کرونا حال و هوای مجازی دارد و فکر می کنم وسعت حضور دانش آموزان در برنامه های آن با سال های قبل قابل مقایسه نیست و این فرصتی است که از تهدید کرونا برای ما ایجاد شده است علیرغم اینکه بارها تاکید کرده ایم تربیت در فضای حقیقی انجام می گیرد اما تغییر روش و استفاده از شرایط موجود خود یکی از توانمندی های آموزش و پرورش است که در این عرصه رقم خورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار