آغاز مرحله اول سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران

تهران (پانا) - محفل مجازی انس با قرآن در شبکه شاد به میزبانی منطقه ۲ و در جوار آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی (علیهما السلام) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله اول سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران

مرحله اول سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با سخنان مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مهدی نعیمی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شد.

مجتبی ولی پوری در این مراسم به مناسبت آغاز هفته قرآن، عترت و نماز و شروع مرحله اول سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان گفت: همه نعمات مادی و معنوی خداوند امانت های او هستند و طبق سفارش قرآن نباید در این امانت خیانت کنیم. قرآن سرچشمه همه علوم است، در روایات اهل بیت عمل و تدبر در قرآن بسیار سفارش شده است. انس با قرآن و شناخت قرآن برای هر مسلمانی خصوصا برای جوانان لازم است.

وی افزود: دروازه ورود به تدبر و تفکر در قرآن، تلاوت آن است. همانطور که خود قرآن هم فرموده: و رتل القران ترتیلا و یا فقرأ ما تیسر من القرآن. آثاری که انس با قرآن دارد شگفت انگیز است کسی که با قرآن انس دارد آینده نگر است، خودساز است، نگرش نو دارد، تصمیم های عجولانه و خودسر نمی گیرد. قرآن، نماز و مسجد کلید پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مهدی نعیمی رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این هفته به صورت نمادین هفته قرآن نامیده شده، و گرنه همه روزها و هفته های ما قرآنی است. اولین مرحله از سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان به میزبانی منطقه ۲ آغاز می شود. مسابقات در ۴ مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری و در برخی از رشته ها به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در شرایط به وجود آمده بخاطر ویروس کرونا، از این شرایط به نحو احسن استفاده می کنیم، اگر تا به حال محافل ما در آموزشگاه ها برگزار می شد، امروز هر خانه محفلی است از قرآن. هر دانش آموز ما سفیر قرآنی است.

در ادامه نیز با دانش آموز امیر مهدی جعفریان، حافظ کل قرآن گفت و گویی صمیمانه انجام شد و تجربیات خود را در حفظ قرآن، تاثیر آن در زندگی و پیشنهاداتی برای دانش آموزان ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار