استاندار زنجان:

نقشه راه تجارت خارجی استان بسیار موثر و کارآمد است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی موضوع های مطرح شده منجر به تصمیم و نتیجه می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه تجارت خارجی استان بسیار موثر و کارآمد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: گمرک استان زنجان برای تسهیل در صادرات و رسیدگی به امور تجار اقدام بسیار موثر و خوبی انجام داده و امروز شاهدیم بسیاری از فعالان اقتصادی تمایل به صادرات محصولات خود از گمرک زنجان دارند.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته، کاهش معنادار صادرات اوایل امسال جبران شده و تراز صادراتی ما بالاتر از میانگین کشوریست.

در این جلسه موضوع ورود موقت گندم به استان و تبدیل آن به آرد برای صادرات مطرح شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان معتقد است برای رونق تجارت خارجی بر اساس نقشه راه اتاق بازرگانی می توان گندم را بصورت ورود موقت به استان وارد کرد و با تبدیل آن به آرد به کشورهای هدف همچون سوریه، عراق و یمن صادر نمود.

به گفته یگانه اگر در این زمینه بتوان شرایط را فراهم و مجوزهای لازم را اخذ کرد می توان تا 100 میلیون دلار برای استان ارزی‌آوری داشت.

استاندار زنجان هم با استقبال از این طرح به مسئولان اتاق بازرگانی گفت: ما در استان زنجان 6 کارخانه آردسازی داریم که توان تولید آنها 400 تا 500هزار تن است و امروز با کمتر از نیمی از ظرفیت خود فعال هستند و این زمینه در استان زنجان آماده پیگیری این پیشنهاد است.

مقام عالی استان تاکید کرد: برای حل مشکلات مربوط به اخذ مجوز آن که از طریق گمرک صادر می شود، آمادگی داریم تا موضوع را با رئیس گمرک کل کشور مطرح نماییم.

نکته مهمی که استاندار زنجان به آن اشاره داشت، ایجاد فضای رقابتی سالم در زمینه صادرات آرد به کشورهای هدف بود و اینکه باید واحدهایی برای این اقدام انتخاب شوند که تمام‌مکانیزه بوده و توان رقابت با سایر رقبا را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار