شب نشینی یلدایی ممنوع

مردان بیشتر از زنان بستری می شوند و فوت می کنند

نیشابور (پانا)- رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد امسال شب یلدا را با رعایت محدودیت های کرونا و پرهیز از دورهمی های خانوادگی به شب سالگرد عزیزانمان تبدیل نکنیم.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
شب نشینی یلدایی ممنوع

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، محسن عظیمی نژاد به مقایسه ای از وضعیت مرگ و میر و بیماریابی نیشابور در مقایسه با کشور پرداخت و ادامه داد: همکاران ما در معاونت بهداشت در 10 مرکز بیماریابی را انجام می دهند و تا کنون به 2 هزار و 33 نفر را در 100 هزار نفر غربالگری کرده اند که این عدد در سطح کشور یک هزار و 265 نفر است، بدین معنی که تقریبا دو برابر کشور بیماریابی کرده ایم.

وی هم چنین با بیان این که میزان بستری و فوتی در مردان بیشتر از زنان است گفت: آمارها نشان می دهد که میزان بستری در بیمارستان 52 درصد مرد و 48 درصد زن بوده است و میزان فوتی ها نیز 46 درصد زن و 54 درصد مرد بوده است.

به گفته دبیر ستاد کرونای نیشابور بیشترین گروه سنی در معرض خطر افراد بالای 60 سال هستند اما کودکان و نوزادان هم از این بیماری مصون نبوده اند.

وی همچنین میزان ابتلا به کرونا را در دورهمی های خانوادگی 28 درصد، محل کار 22 درصد و 21 درصد شرکت در مراسم ترحیم اعلام کرد و بر لزوم رعایت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به فشارخون، دیابت و بیماران قلبی در بحران کرونا تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار