معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر:

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ قرآن،عترت و نماز درراستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

اسلامشهر(پانا) -برنامه‌های هفته قرآن،عترت و نماز درآموزش و پرورش اسلامشهر با نظارت معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسی قرآن،عترت و نمازمنطقه در فضای مجازی برگزار خواهدشد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت نهادینه کردن فرهنگ قرآن،عترت و نماز درراستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

سولماز زارعی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا و با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ قرآن،عترت و نماز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین هدف تعلیم و تربیت رسیدن به حیات‌طیبه است که باید سرلوحه کار دست اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد.

او افزود: راه رسیدن به حیات‌طیبه استفاده از مفاهیم قرآنی است و ارتباط با قرآن و تلاوت آن نوعی ارتباط با خدا و ذکر گفتن نام خداست که دانش‌آموزان می‌بایست با مفاهیم آن آشنا شوند.

زارعی تصریح کرد: نمازو توجه به سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) و معصومین نیز کلید همه خوبی‌ها، ترویج معروفات و راه مقابله برای بدی‌ها است. اسلامشهر نیز به عنوان شهر حافظان قرآن شناخته می‌شود و در این جهت دانش‌آموزان و فرهنگیان ما نیز تاکنون در عرصه مسابقات منطقه‌ای، استانی و بین‌المللی قرآن‌کریم و عترت و نماز خوش درخشیدند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به دستورالعمل وزارتی و برنامه‌های ارسالی از اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در زمینه برگزاری هفته قرآن، عترت و نمازتصریح کرد: از بیست و چهارم لغایت سی‌ام آذر 99 با همکاری کارشناسی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اسلامشهر و همکاری واحدهای آموزشی برنامه‌های این هفته را در فضای مجازی اجرا خواهیم کرد.

زارعی خاطر‌نشان کرد: در طول این هفته عناوین برنامه‌هایی از جمله، مدرسه مجازی و دانش‌آموزان انقلابی، الگو گرفتن جوانان از سردارشهیدقاسم‌سلیمانی، توجه به نمازجمعه، خانواده و فرهنگ مهدوی، تمدن‌اسلامی درفضای مجازی، الگو گرفتن دختران از حضرت زینب(س)، آشنایی با مرجعیت و ولایت فقیه، برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم ،برگزاری جشن تکلیف و مسابقات قرآن،عترت و نماز را در شبکه شاد برگزار خواهیم کرد.

او در پایان به برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و مداحی از طریق کانال‌های قرآن، نماز، عترت(ع) و مربی در شبکه شاد که هر هفته روزهای جمعه برگزار می‌شود نیز اشاره کرد و افزود: در برنامه هفته گذشته یادبود شهادت دانشمند هسته‌ای، دکترفخری‌زاده نیز در این برنامه گرامی داشته شد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار