مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

بخش اعظمی از توان و انرژی مدیران‌ مدارس صرف تأمین اعتبار برای هزینه‌های جاری می‌شود

اسلامشهر(پانا) - اگر نگاه مسئولان شهری به آموزش و پرورش نگاه اصولی و حمایتی باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت برطرف می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بخش اعظمی از توان و انرژی مدیران‌ مدارس صرف تأمین اعتبار برای هزینه‌های جاری می‌شود

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش اسلامشهر، حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر، اظهار کرد: در حال حاضر 23 باب از مدارس اسلامشهر درگیر اسناد مالکیت هستند که برای تعدادی از آن‌ها احکام قضایی صادر و منتظر اجرا بوده و با کمک خیرین و مسؤولان منطقه در حال رایزنی با مالکان و شاکیان این مدارس هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه مطلوبی برسیم.

او بیان کرد: در طی دو سال اخیر قریب به دوازده خیر مدرسه ساز جذب آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر شدند و برای رفع بخشی از کمبودها و عقب‌ماندگی در احداث فضاهای آموزشی، پروژه‌هایی را نیز احداث کردند که در طی ماه‌های آتی تعداد هفت مدرسه خیرساز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

بنار تصریح کرد: ساختمان نخستین هنرستان تربیت بدنی دخترانه اسلامشهر به همت خیران نیکوکار احداث شده و طی چند روز آینده افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی احداث ساختمان هنرستان تربیت‌بدنی پسران نیز آغاز شده که امیدواریم برای سال تحصیلی آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او با اشاره به اینکه کلنگ احداث 3 باب مدارس در سال جاری به زمین زده شد، افزود: با رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده تا پایان سال جاری کلنگ احداث چند مدرسه دیگر در اسلامشهر به زمین زده می‌شود و امیدواریم با احداث و تکمیل این واحدهای آموزشی، بخش اعظمی از کمبود سرانه‌های آموزشی منطقه جبران شود.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به کاهش اعتبارات و سرانه‌های دولتی برای دانش‌آموزان اذعان کرد: یکی از راه‌های جذب درآمد برای مدارس، کمک‌های اولیاء به مدارس است که با توجه به شرایط اقتصادی اولیاء منطقه، در برخی مدارس آنها قادر به پرداخت چنین کمک‌هایی نبوده و فشار مضاعفی بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود که برای رفع این مشکل و کمک به مجموعه مدیریت مدارس به دنبال راه‌کارهایی هستیم که یکی از این راه‌ها ایجاد درآمد پایدار است.

بنار با تشریح راه‌کار ایجاد درآمد پایدار، تصریح کرد: با طرح پیشنهادی شورای آموزش و پرورش شهرستان در برخی از مدارسی که فضاهایی برای تغییر کاربری به تجاری وجود دارد، می‌توان با تغییر کاربری فضای تجاری احداث کرد تا از این طریق درآمد پایدار برای مدرسه به وجود آید.

او تصریح کرد: اگر نگاه مسئولان شهری به آموزش و پرورش نگاه اصولی و حمایتی باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت برطرف می‌شود و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه می‌توان در عرصه‌های مختلف بهره برد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بحث تجاری سازی فضاهای مازاد در مدارس لازم است مجموعه مدیریت شهری از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری در چارچوب قانون و در راستای حمایت از دستگاه تعلیم و تربیت تدابیری اتخاذ کنند تا از این طریق بتوان با ایجاد درآمد پایدار بخشی از فشارهای مالی را از دوش مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان برداشت.

بنار با تأکید بر اینکه باید شرایط به گونه‌ای پیش رود که مدیران مدارس به فکر ارتقای کیفیت آموزش دانش‌آموزان باشند،خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی بخش اعظمی از توان و انرژی مدیران‌ مدارس صرف تأمین اعتبار برای هزینه‌های جاری می‌شود و در انجام مأموریت‌های اصلی دچار مشکلات شده و بعضاً کاستی‌هایی به وجود می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار