شناسایی ۱۳۳ پاتوق معتادان تزریقی در شرق تهران

تهران (پانا) - تیم سلامت روان مرکز بهداشت شرق تهران از شناسایی ۱۳۳ پاتوق فعال معتادان تزریقی در منطقه شرق تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۱۳۳ پاتوق معتادان تزریقی در شرق تهران

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کارشناسان سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز با اجرای طرح برآورد جمعیت اعتیاد تزریقی به روش مکان‌یابی یاMapping به شناسایی و بررسی ۱۳۳ پاتوق فعال معتادان تزریقی در شرق تهران پرداختند.

اجرای طرح مذکور از نیمه اول مردادماه ۹۹ به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و هدف آن برآورد تعداد پاتوق‌ها یا مکان‌های امن مصرف، خرید و فروش، خوابیدن معتادان تزریقی در سطح تهران است.

کار میدانی توسط تیم های اجرایی متشکل از ۱۰ کارشناس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت شرق به همراه چهار تن از بهبودیافتگان از ۲۸ آبان شروع شد. تیم مذکور به مدت ۱۰ روز از ۸ صبح تا ۸ شب با ورود به پاتوق‌های اعتیا به بررسی این اماکن پرداختند.

براساس گزارش تیم اجرایی سلامت روان مرکز و بازدیدهای میدانی در چهار منطقه ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ شرق تهران ۱۳۳ پاتوق فعال وجود دارد و ۱۷ پاتوق نیز توسط شهرداری و نیروی انتظامی غیرفعال شده است.

براساس این گزارش طرح مپینگ مرکز بهداشت شرق تهران پس از ۱۰ روز کار پیوسته و سخت میدانی توسط تیم سلامت روان به فعالیت خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار