انسان های موفق توانایی بهره مندی مفید از زمان را دارند

مشهد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد در جمع مدیران آموزشگاهها در بستر پیام رسان شاد از مدیریت زمان و استفاده بهینه از فرصت ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
انسان های موفق توانایی بهره مندی مفید از زمان را دارند

سید جواد قوامی نژاد طی جلسه ای که به صورت آنلاین در بستر شاد با حضور مدیران آموزشگاه های ناحیه 4برگزار شد ضمن بیان اینکه زندگی مدت زمانی است که در اختیار ما قرار گرفته، محدود و فرار است و قابل ذخیره و افزایش و متوقف سازی نیست گفت: برای بهره برداری و مدیریت شایسته زمان باید سارقین زمان را بشناسیم و بدانیم چه اقداماتی را باید انجام دهیم. چه عاداتی را از خود و زندگی خود دور کنیم و چه عاداتی را تقویت کنیم.

وی افزود: برای شناخت سارقین زمان باید اهداف زندگی را اولویت بندی کنیم به این معنی که عادات کاری و زندگی مثبت و خوب را تقویت و عادات کاری و زندگی منفی را کنار بگذاریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد با اشاره به اینکه خصلت انسان های موفق، بهره برداری و مدیریت زمانی است که به صورت یکسان در اختیار همه انسان ها قرار گرفته و انسان های موفق توانایی بهره مندی مفید از آن را دارند، گفت: گاهی یک مکالمه، یک موبایل و یک تلویزیون می توانند سارقین زمان ما باشند که با وجود عدم مدیریت صحیح، زمان را از ما بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به این بیت ازسعدی " خواب نوشین بامداد رحیل باز دارد پیاده را ز سبیل " عنوان کرد: باید از سختی های کوتاه مدت عبور کرد یا به عبارتی بهشت را در لابه لای سختی های کوچک و جهنم را در میان خوشی های کوچک پیدا کرد.

وی در ادامه با بیان کلامی از حضرت علی (ع) که عنوان کردند: «فرصت ها به مانند عبور ابر در گذر زمان است و ما قادر به درک آن نیستیم» افزود: باید تلاش کنیم این فرصت های آموزشی و پرورشی که در اختیار ما نهاده شده است را به بهترین نحو استفاده کنیم، چرا که شاید این فرصت ها تکرار نشود. فرصت کار، فرصت مدیریت، فرصت تفکر، فرصت هدایت دانش آموزان و فرصت رهبری آموزشگاه.

در پایان مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 پس از اشاره به آیاتی از قرآن کریم در باب زمان در سوره عصر معنی آن را چنین بیان کرد: قسم به زمان که همانا انسان در خسران است، انسانی که رسالت اصلی خود را فراموش کرده است مگر کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند.

قوامی نژاد گفت: البته ایمان به تنهایی کفایت نمی کند عمل صالح مکمل آن است، این عمل صالح توجه به حق و توجه به صبر برای خود و دیگران است که در سایه تفکر و اندیشیدن به رفتار کاری و زندگی به دست می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار